16 startup-företag presenterar sig på Science Park Skövde Investment Day

Onsdagen den 16 oktober arrangeras Science Park Skövde Investment Day för andra gången i år. Då ges nystartade företag möjlighet att presentera sina idéer för investerare och internationell publik inom IT-, tech- och dataspelsbranschen. Arrangemanget sker i samband med Sweden Game Conference och kommer att hållas under en heldag i Arena Skövde.

– Syftet med Science Park Skövde Investment Day är att visa den startupscen som finns här i regionen. 16 bolag kommer att ges möjlighet denna gång. Målsättningen är att de ska få uppmärksamhet från marknaden och att det i sin tur leder till att flertalet intresserade investerare på plats ser potential och vågar satsa på bolagen, säger Anna Emanuelsson, affärsutvecklare på Science Park Skövde.

Internationella företag, investerare och publik bjuds in att lyssna på flera olika affärsidéer inom områdena IT/Tech och Dataspel.

Förmiddagen är inriktad på IT- och techföretag. Under eftermiddagen går dataspelsföretagen upp på scenen för att pitcha sina idéer.

Media hälsas välkomna.

Dag
Onsdagen den 16 oktober

09:30-11:30 Pitch IT- & techföretag
13:30-16:30 Pitch dataspelsföretag

Arena Skövde, Expohallen
Egnells väg 1, Skövde

Bekräfta din närvaro
För ytterligare information och för att bekräfta din närvaro, kontakta

Anna Emanuelsson, affärsutvecklare vid Science Park Skövde
anna.emanuelsson@scienceparkskovde.se
0705–14 78 56

Petri Ahonen, affärsutvecklare vid Science Park Skövde
petri.ahonen@scienceparkskovde.se

• science park skövde investment day
  • investment day
  • science park skövde
  • digitalisering
  • företag

Kort om Science Park Skövde

Science Park Skövde är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.scienceparkskovde.se.