Distancify väljer Gothia Science Park för samverkan och utveckling

Sedan årsskiftet har bland annat Volvo Car Engine, Skövde Projektledning, Redbeet Interactive och Espero valt att etablera sig i Gothia Science Park. Och det slutar inte där. – Gothia Science Park öppnar upp för att hitta nya kompetenser och möjliggör synergieffekter tillsammans med andra bolag, säger Kristoffer Lindvall på Distancify AB som också valt att etablera sin verksamhet i innovationsmiljön.

Distancify AB arbetar med att stötta företag att ta sin digitala handel till nästa nivå. Bolaget är nystartat men som team har de funnits i fem år.

- För oss är det viktigt att våra medarbetare sitter i en inspirerande miljö som är anpassad för kontorsverksamhet. Gothia Science Park öppnar upp för att hitta nya kompetenser och möjliggör synergieffekter tillsammans med andra bolag. Vi söker efter människor med olika bakgrund och erfarenhet och vi sitter idag utspridda över Europa. I den utvecklingen ser vi Gothia Science Park som en viktig pusselbit, säger Kristoffer Lindvall, CTO på Distancify AB.

- Det är väldigt roligt att Gothia Science Park drar till sig så många spännande och konkurrenskraftiga teknikföretag, däribland Distancify. Det ska det bli spännande att följa deras utveckling och se dem dra nytta av att finnas i vår innovationsmiljö som får företag att växa snabbare och mer uthålligt, säger Kenneth Alfelt på Gothia Innovation AB och som är ansvarig för etableringar i Gothia Science Park.

Mer om Distancify här

Är du nyfiken på att etablera ditt företag i Gothia Science Park?

Vill du och ditt företag utvecklas och växa genom att vara en del av en inspirerande miljö med tillgång till kontorslokaler och öppna mötesplatser med möjlighet till nya kontakter och nätverk? Då är innovationsmiljön Gothia Science Park i Skövde en plats för er. Här kan ni utvecklas och växa genom att få stöd i att starta och driva företag, utveckla produkter/tjänster, affärer och få tillgång till kompetens.

För frågor kring etablering i innovationsmiljön är du välkommen att höra av dig till Kenneth Alfelt, verksamhetsansvarig för Services och etableringar i Gothia Science Park, via kenneth.alfelt@gsp.se, 0708-49 30 50.

Kort om Gothia Innovation AB

Gothia Innovation AB driver och utvecklar Gothia Science Park, en innovationsmiljö som ligger i anslutning till Högskolan i Skövde. Gothia Innovation stöttar individer och företag med affärsutveckling, innovationsledning samt nätverks- och kompetensutveckling. Gothia Innovation AB grundfinansieras av Västra Götalandsregionen och Skövde kommun.

• informationsteknologi
  • kreativa miljöer
  • distancify ab
  • etablering

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av individer, verksamheter, miljöer och processer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. Gothia Science Parks fokusområde är IT och kopplat till Högskolan i Skövde med spets inom Dataspel, Simulering, Beslutsstöd och Virtual Engineering. Gothia Science Park drivs och utvecklas av Gothia Innovation AB.