ICYOU expanderar i etapp 8 i GSP

ICYOU rider på en framgångsvåg. Med fotbollsgiganterna FC Barcelona, SL Benfica och Celtic FC i kundstocken väljer företaget nu att fortsätta sin tillväxt i Gothia Science Park.
- Utan expansionen av parken hade vi fått svårt att växa. Vi kommer inledningsvis att hyra ett plan i etapp 8, säger David Rosén, CTO.

ICYOU siktar på att bli den starkaste leverantören i världen av digitala produkter inom sportsegmentet. Företaget har inledningsvis gått ut hårt inom fotbollen och signat tre av världens starkaste varumärken med miljontals fans runt om i världen. Det senaste halvåret har utvecklingsteamet dessutom fördubblats och innan sommaren förväntas ytterligare en handfull nya medarbetare hälsas välkomna.
- Vi trivs bra i GSP och ser fram emot att etapp 8 färdigställs. Med den produktion vi ser framför oss blir det perfekt att växa i nya lokaler. Det ger oss möjlighet att behålla och utveckla vår företagsidentitet även när vi växer personellt, säger David Rosén.
Victor Sunnliden, VD för byggherren Kreativa Hus, är nöjd med ännu ett signat hyreskontrakt.
- ICYOU:s tillväxt är viktig för Skövde och vi är glada över att vi på det här sättet tillsammans kan stärka GSP. Företaget tar det översta planet i det ”första huset”, närmast Tegelbruket. Det innebär att endast fem av de ursprungliga 13 planen är lediga. Uthyrningen har gått över förväntan och det är ett starkt betyg för både Gothia Science Park och Skövdes attraktionskraft, säger Sunnliden.

MER INFORMATION
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med David Rosén på d.rosen(@)icyougroup.com eller Victor Sunnliden, 0722-11 80 87 eller victor.sunnliden(@)skovde.se.

ABOUT ICYOU
IC YOU is an interactive media company and game developer that innovates, imagines and develops brands interactivity with its fans and consumers. One of ICYOU’s main goals is finding ways to bridge the interactive experience through our mobile games and virtual spaces, connecting fans to their favorite sports club, athlete, musician or artist.

OM KREATIVA HUS
Kreativa Hus Skövde ABs äger och förvaltar fastigheter för allmänt främjande av näringslivet i Skövde kommun. Expansionen av GSP består av fyra hus på totalt drygt 6000 kvm. Företaget äger och förvaltar sedan tidigare Tegelbruket, Växthuset och Drivbänken i GSP.

• tillväxt
  • teknik- och forskningspark
  • icyou
  • kreativa hus
  • nya hus i gsp
  • fc barcelona
  • celtic fc
  • sl benfica
  • expansion

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av verksamheter, processer, miljöer och individer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. GSP:s fokusområden är kopplade till Högskolan i Skövde med spets inom Simulering, Beslutsstöd samt Spel för underhållning och lärande.