Terrigio utvalt som spetsföretag för Stockholm Cleantech Venture Day

Den 27 september kommer investerare och beslutsfattare från hela världen till Stockholm för att skapa affärer med svenska miljöteknikföretag. Ett av de utvalda företagen är GSP-bolaget Terrigio.
- Vi blev utvalda som ett av 15 bolag som får möjlighet att pitcha för investerare, en fantastisk möjlighet, säger Börje Ohlin, VD.

Miljötekniska lösningar har en enorm efterfrågan, såväl i Sverige som internationellt. Inte minst inom områdena vatten och grön energiproduktion. Terrigio AB arbetar med en patenterad lösning för bevattning. Den innebär stora besparingar och har en stor internationell potential.
Nu har Terrigio blivit utvalt som ett av 15 bolag som får pitcha inför investerare och riskkapitalister på Stockholm Cleantech Venture Day.
- Det är en spännande möjlighet att få presentera företaget bland andra cleantech-företag och på en nationell arena. Vi har en intressant resurseffektiv lösning och hoppas vår medverkan kan ge oss ytterligare möjligheter till stark finansiering, säger Börje Ohlin, vd.
Han får medhåll av Per-Arne Lundberg, verksamhetsansvarig för Gothia Science Park Inkubator:
- Det är givetvis positivt att ett GSP-bolag blir nationellt och internationellt uppmärksammat och utvalt till denna typ av arrangemang. Terrigio har en lösning inom en bransch i stark tillväxt.

MER INFORMATION
Om du vill ha mer information är du välkommen att kontakta Börje Ohlin på 070-543 07 52 eller borje.ohlin@terrigio.com. Mer information om bolaget och lösningen: www.terrigio.com

KORT OM SCVD
Stockholm Cleantech Venture Day arrangeras i år för femte gången. Arrangemanget samlar investerare och beslutsfattare från hela världen med målet att skapa affärer med och för svenska miljöteknikföretag. De företag som får möjlighet att pitcha sina lösningar är noga utvalda, det ska vara spetsföretag med bästa möjliga förutsättningar att bli världsledande. Temat för årets SCVD är vatten och energi.
Mer info: www.stockholminnovation.com

• patent
  • terrigio
  • savaq
  • irrigation system

GOTHIA SCIENCE PARK ligger i anslutning till Högskolan i Skövde. I teknik- och forskningsparken finns entreprenörer, som utvecklar och säljer tekniska, tjänste- och marknadsinnovationer, men också aktörer för företagsutveckling.
När start-ups, tillväxtföretag och FoU-företag blandas med finansiärer och forskare stimuleras kreativa möten. Den fysiska miljön är fullt ut integrerade med processer och arbetsmetoder vilket skapar ökat idéflöde, utvecklingsprojekt, företag i nya branscher samt ökad samverkan mellan näringsliv, akademi och samhälle.

Fokusområden:
IT och teknik för utveckling av system och applikationer
IT som teknologi för verksamhetsstöd, t.ex. inom produktion, vård och energi