Hon blir ny senior konsult inom Regulatory Affairs på SDS Life Science

SDS Life Science fortsätter att expandera och företagets senaste förstärkning är Sofie Broberg som arbetar som senior konsult inom Regulatory Affairs från och med oktober.

Sofie har en utbildningsbakgrund i biomedicin från Linköpings universitet och Karolinska institutet, och har samlat på sig gedigen erfarenhet från industrin – från Bayer, Amgen och Sobi. Närmast i tid ligger Sobi där Sofie arbetade som Senior Global Regulatory Affairs Manager med fokus på behandlingar mot sällsynta immunologiska sjukdomar. Sofie har arbetat med Regulatory Affairs under mer eller mindre hela sin karriär.

Drivs av lagarbetet inom Regulatory Affairs

Bland sina främsta drivkrafter ligger lagarbetet som finns inom Regulatory Affairs, menar Sofie:

- ’’Regulatoriska regelverk och riktlinjer förändras med jämna mellanrum och ger utmaningar man bara kan lösa tillsammans. Det är det som är så spännande med SDS - här ges jag möjlighet att jobba med några av landets främsta experter inom läkemedelsutveckling och Regulatory Affairs, och då tänker jag till exempel på Åsa Holmgren för att nämna en person’’, säger Sofie.

Bidrar med gedigen erfarenhet och kompetens

Erika Spens som är avdelningschef för Regulatory Affairs på SDS Life Science är ansvarig för rekryteringen av Sofie.

- ’’Sofie har en enorm bredd inom regulatory affairs. Hennes kompetens och ledarerfarenheter är precis vad vi har letat efter. Sofie är en person som vet precis hur man projektleder ett regulatoriskt strategiarbete i syfte att öka chanserna för marknadsgodkännande hos våra kunder’’, menar Erika