Erika Spens tar rollen som chef för Regulatory Affairs i SDS Life Science

SDS arbetar både operativt och strategiskt med bland annat stort fokus på vetenskapliga rådgivningsmöten med myndigheter i Europa, USA och Asien. Målsättningen är att bredda och spetsa kompetensen inom detta område och också arbeta med regulatoriska tjänster i ett ännu mer globalt perspektiv för både mindre och mellanstora bolag. Erika kommer närmast från en tjänst som Director Global Regulatory Affairs,  Swedish Orphan Biovitrum (Sobi).

”Regulatorisk strategisk kunskap är en av de discipliner som skapar störst värde i läkemedelsprojekt och är därför ett naturligt satsningsområde för oss” säger Jens Hansson, VD i SDS Life Science.

Erika kommer att ingå i SDS Life Science ledningsgrupp. Avdelningen för Regulatory Affairs omfattar idag fem personer i SDS Life Science.

Erikas utbildningsbakgrund är Civilingenjör i molekylär bioteknik från Uppsala Universitet och doktorgrad i bioprocessteknik från Kungliga Tekniska Högskolan.

• Forskning

• Stockholm

SDS Life Science är ett i norden ledande konsultbolag inom läkemedelsutveckling, regulatorisk kompetens, klinisk studiedesign och biostatistik. Vi hjälper våra kunder att utveckla läkemedel, medicinsk utrustning och kombinationsprodukter.