Nyhet -

Se föredragen från RegInspiration, 2021 års inspirationsdag om Regulatory Affairs

Den 25:e november var SDS Life Science värd för RegInspiration, årets inspirationsdag om regulatory affairs. Konferensen hölls på World Trade Center i Stockholm och moderator under konferensen var Erika Spens, avdelningschef för Regulatory Affairs på SDS Life Science. Att göra rätt sak vid rätt tillfälle är en av de viktigaste faktorerna för att läkemedelsbolag ska lyckas med sina projekt och det var ett genomgående tema för talarna under halvdagen.

Kevin Carroll och Peter Sackey var huvudtalare

Den första av huvudtalarna, Dr. Kevin J. Carroll, en av de klarast lysande statistikerna inom life science, pratade om beslutsfattande i läkemedelsprojekt under titeln ’’Decision Making in Pharma – Science or Scientology’’. Med humor levererade Kevin en intressant och insiktsfull föreläsning om hur du kan designa studier som myndigheterna kommer att godkänna. Åhörarna fick bland annat lära sig varför det kan vara bra med TVÅ studier i fas II.

Den andra huvudtalaren, Dr. Peter Sackey, CMO (Chief Medical Officer) på Sedana Medical pratade insiktsfullt om vikten av att tidigt söka regulatorisk hjälp och att vara öppen för att ändra strategi i sitt föredrag ’’From scratch to strategic success – the (team)work behind the Sedana Medical story'.

Båda dessa föredrag kan du se nedan under relaterat material.

• regulatory affairs
  • evenemang