SDS Life Science ingår samarbete med danska Ozack ApS

SDS Life Science AB och danska företaget Ozack ApS inleder exklusivt samarbete för att kunna erbjuda en större bredd på tjänster både geografiskt och disciplinärt. Samarbetet bygger på 30-års vänskap mellan grundarna Anna Törner och Ann Christine Korsgaard.

Anna Törner och Ann Christine Korsgaard var kollegor tidigt på 1990-talet som utredare på Farmakoterapeutisk avdelning på det norska läkemedelsverket, Norwegian Medicines Agency. Samarbetet mellan SDS Life Science och Ozack innebär ökade möjligheter för kunskapsöverföring mellan företagen.

- Genom åren har vi bumpat in i varandra och nu känner vi äntligen att läget är rätt för ett samarbete. Vi vill göra varandra bättre och hjälpa till att utveckla båda våra bolag genom ett samarbete som gör båda företagen starkare, säger Anna Törner, grundare av SDS Life Science

Lättillgänglig expertis

Samarbetet mellan SDS Life Science och Ozack gör att Ozacks regulatoriska expertis blir lätt tillgänglig för SDS kunder i Norden och omvänt, SDS konsulter kan bidra som experter i Ozacks kundprojekt.

- När vi jobbade ihop så tog Anna kontakt med mig redan första dagen och bidrog till att göra min tid i Norge till en framgång. Sedan jag flyttade tillbaka till Danmark har jag saknat att arbeta med Anna. Vi delar samma värderingar och jag ser därför fram emot att arbeta med henne igen, avslutar Ann Christine Korsgaard

Om företagen

Ozack ApS är ett konsultföretag som fokuserar på globale strategiske regulatoriska tjänster med utgångspunkt i Köpenhamn. Företaget är grundat av Ann Christine Korsgaard och Ozack arbetar idag med kunder i 10 länder, inklusive USA och Danmark.

SDS Life Science är ett konsultbolag som fokuserar både på tjänster inom Regulatory Affairs, men också CMC, toxikologi, CMC, projektledning, statistik och RWE. SDS kundbas är främst i Nordeuropa, men också Tyskland och USA.