Engelsbergs festdagar 2010

Engelsbergs festdagar 2010

Nu blir det fest! Musikfest närmare bestämt. Tre dagar i sträck firar vi sommar, glädje och musik för alla! Engelsbergs festdagar går av stapeln första helgen i augusti på ursköna Nya Serveringen vid sjön Åmänningen i Ängelsberg.

Engelrocken                                                                                                                   Fredag den 6 augusti                                                                                                          Förra årets succé med över 600 besökare är nu tillbaka. Området i norra Västmanland brukar ibland även kallas för ”Nordens Liverpool” och den 6 augusti kan du få uppleva varför. Huvudnummer i år är Fagerstas just nu hetaste band Bruket. Förra året åkte de som förband till the Hives och i sommar spelar de på festivaler runtom i landet.

Engelsbergsbluesen                                                                                                         Lördag den 7 augusti                                                                                                         Denna väletablerade dag behöver egentligen ingen närmre introduktion. Blues och bluesrock när den är som bäst! Även i år är Bill Öhrström konstnärlig ledare och han uppträder också under en timme med några av Sveriges bästa bluesmusiker. Jump for Joy garanterar bluesrock-party Avslutar gör gitarrhjälten J.T. Coldfire från Austin, Texas.

Engeltoner                                                                                                                        Söndag den 8 augusti                                                                                                           En kväll för hela familjen i sångens och glädjens tecken. Körer, sångare och sångensembler från hela landet tar oss med på en resa genom allt från opera till musikal och även en släng av pop och show. Det är tillåtet att sjunga med! Artister som Team Picasso, kända från TV4:s Körslaget, Patrik och Petra Jablonski med flera garanterar en musikalisk upplevelse som sent kommer att glömmas…

Läs mer om programmet på: www.engelsbergsfestdagar.se

För närmare information kontakta festivalgeneral Peter Thederan på Sensus studieförbund.                Tel. 0736-37 86 68, peter.thederan@sensus.se

Pernilla Zirn