Ester Roxberg och hennes pappa Ann-Christine föreläser i Jönköping

Den 16 maj håller Ester Roxberg och hennes pappa Ann-Christine en unik föreläsning i Jönköping. Föreläsningen baseras på Esters bok Min pappa Ann-Christine. Ester och Ann-Christine har bland annat besökt Skavlan tidigare där de berättade om boken och tankar kring hur livet är nu. Föreläsningen är en del i Jönköping Qom Ut.

I januari släppte författaren Ester Roxberg sin bok Min pappa Ann-Christine. I boken berättar hon om hur det är att vara dotter till en pappa som kommer ut som kvinna vid 58 års ålder och om tankar kring hur livet är nu.

Fredag den 16 maj har du möjlighet att ta del av Esters och Ann-Christines spännande samtal när de håller en föreläsning på Stadsbiblioteket. Efter föreläsningen signerar Ester Roxberg boken Min pappa Ann-Christine.

Dag och tid: fredag den 16 maj klockan 18-19.30
Plats: Jönköpings stadsbibliotek, lokal Fokus

Sensus studieförbund arrangerar föreläsningen i samarbete med Jönköpings stadsbibliotek och Svenska kyrkan. Föreläsningen är en del i Jönköping Qom Ut.

Vi hälsar länets medier välkomna!

Mikaela Dinu, verksamhetsutvecklare Sensus
Tel: 0706-71 55 15, e-post: mikaela.dinu@sensus.se

Om boken Min pappa Ann-Christine
2010 kommer 58-årige prästen och trebarnspappan Åke Roxberg ut som Ann-Christine och lever idag som kvinna. Detta är dottern Esters berättelse om vad som händer när man plötsligt får en pappa som heter Ann-Christine.

Ingen var förberedd på att den hobbysnickrande prästen och trebarnspappan skulle förändra sitt liv, allra minst familjen. Ester Roxberg skriver om att förlora en förälder, som ändå finns kvar i en annan skepnad. Hon försöker förstå och acceptera, döljer sin vrede, lägger pussel med sina hågkomster. Hon minns sin barndom som prästens yngsta och vilda dotter och sin uppväxt i Zimbabwe och Småland under en tid då hemligheten ännu var gömd. Minnen som nu måste omprövas på väg mot det nya, som ingen vet hur det ska bli.

Källa: Adlibris.com

Svenska Dagbladets recension av boken Min pappa Ann-Christine

Sensus arbetar för att människor ska bli medvetna om sina rättigheter och få kunskap att våga ifrågasätta och försvara både sina egna och andras rättigheter i lokala, nationella och globala sammanhang.

Pernilla Zirn

Presskontakt Kommunikatör 0728532597