Frida Ohlsson Sandahl tar steget vidare in i Sensus

Frida Ohlsson Sandahl tar steget vidare in i Sensus

Föreläsaren, utbildaren, inspiratören och moderatorn Frida Ohlsson Sandahl förknippar nog många i Jönköping med Qom Ut-festivalen. Nu väntar en ny utmaning för Ohlsson Sandahl när hon börjar nytt jobb som verksamhetsutvecklare i Sensus med fokus på Svenska kyrkan i Jönköping.

-  Fler och fler organisationer arbetar med eller vill utveckla sitt rättighetsbaserade arbete, säger Frida Ohlsson Sandahl. Därför är jag stolt över att börja i Sensus och använda folkbildningen och min kompetens inom genus, jämställdhet och hbtq-frågor som ett bidrag till Sensus medlemsorganisationer och samarbetsparter i regionen.

-  Jag är säker på att vi med förstärkning från Frida Ohlsson Sandahl kan fortsätta att göra avtryck inom dessa frågor tillsammans med våra medlemsorganisationer och samarbetsparter, säger Thomas Hansson, regionchef i Sensus Småland Öland.

Fokus: rättighetsfrågor i Svenska kyrkan

Frida Ohlsson Sandahl anställs som verksamhetsutvecklare i Sensus i Jönköping. Hon kommer att arbeta med rättighetsfrågor tillsammans med Svenska kyrkan och Scouterna i regionen.

-  Min förhoppning är att jag kan utmana mig själv, min organisation och dem jag kommer att jobba tillsammans med för att utveckla och nå en inkluderande väg framåt.

Snabba fakta om Frida Ohlsson Sandahl

·  Har sin bakgrund inom Scouterna och har tidigare arbetat i Sensus Västra Sverige.

·  Har drivit eget företag som normkonsult till företag och organisationer. Hon fortsätter med uppdrag som inte konkurrerar med arbetsgivarens.

·  Hon är drivkraften som ville bidra till ett mer inkluderande Jönköping. 2012 tog hon initiativet till och byggde upp en ny organisation kring Jönköping Qom Ut.

Om Sensus

Sensus är ett studieförbund som lyfter livsfrågor, mångfald och globala frågor. Vi arbetar med rättighetsfrågor och använder folkbildning som kraft. Sensus bidrar med metoder, övningar och insikter utifrån folkbildningens människo- och kunskapssyn samt dess pedagogik.

Frida Ohlsson Sandahl, nyanställd verksamhetsutvecklare Sensus i Jönköping
Telefon: 036-30 98 81, e-post: Frida.Ohlsson.Sandahl@sensus.se