Invigning av utställningen Spinning Labb på Gränslandet Kreativt Labb

Invigning av utställningen Spinning Labb på Gränslandet Kreativt Labb

Invigning av Spinning labb

24 april kl. 16 – 19

Nu har Gränslandet Kreativt Labb varit igång ett tag och det är dags för de kreativa Labbarna att öppna dörrarna och dela med sig av sina kreativa processer till allmänheten.

Gränslandet - Kreativt Labb finns i Rydals fabriksfastighet i direkt anslutning till Rydals Museum och är utrustad för att kunna ta emot grupper/individer med funktionsnedsättning. Labbet har initierats och drivs av drama- och konstpedagoger och yrkesverksamma konstnärer. Projektet drivs av SENSUS i samarbete med Marks kommun och med medel från Allmänna Arvsfonden.

På torsdagen den 24 april inviger vi vårt Galleri SPINN med verk från Bild och form gruppen.
I ateljén visas installationer och filmer från workshops med teman som Skuggor och speglingar med jag och vi i fokus och Mina färgklangers avtryck.

Teatergruppen visar smakprov ur pjäsen ”Äventyr och vänskap” kl.17:30 i dramastudion.

-   Det ska bli roligt att visa vad vi gjort säger en av Labbarna medan en annan menar att det är fantastiskt inspirerande och bra för själen att vara här. Jag blir lugn och avslappnad berättar en tredje.

”Att uttrycka sig med kreativa och konstnärliga medel är hälsofrämjande och bidrar till en hållbar och stimulerande livssituation dels för individen och dels för en större delaktighet i samhällskollektivet.” Så sa vi när vi startade projektet 2013 med hjälp av Arvsfondsmedel och nu är vi där.

Välkomna att besöka oss!

Kontaktperson: Lena Persson, +46702657584 lena.persson@sensus.se  Boråsvägen 237 i Rydal. Bottenvåningen, ingång mot parkeringen