Körschlager 2010

Körschlager 2010

Det började som en idé om att arbeta med friskvård på ett annorlunda sätt. Inspirerade av det populära TV-programmet Körslaget och Sensus eget koncept Korprock, tyckte vi att det borde gå att göra en kombination av de båda. Eftersom Sensus jobbar med körer, företag och friskvård låg upplägget nära till hands. Nu avgörs årets final vid en festlig kväll torsdagen den 3 juni på Claesson’s.

Fem amatörkörer från arbetsplatser runt om i kommer att tävla om priset, som förutom en inteckning i vandringspriset, är en inspelning av de vinnande låtarna i Sensus studio i Karlskoga.
Den vinnande kören från förra året; Fabrikören från Stora Enso, Skoghall deltar för att försvara sin plats. Men de kommer att bli utmanade…..

– Det är nyttigt att sjunga. Det frigör endorfiner som gör att man mår bra och dessutom stärks immunförsvaret, säger Lena Andersson verksamhetsutvecklare på Sensus studieförbund i Karlstad och hänvisar till en finsk undersökning som visar att människor som sjunger mår bättre än andra.
– Vi har övat cirka tolv gånger, en timme i veckan, berättade en deltagare innan den stora finalen 2009. – Fast då har vi skrattat halva tiden, fyller en annan av körmedlemmarna i.

Vill du veta mera? Kontakta Ingrid Kåwe eller Lena Andersson, 054-13 71 00 eller 0708-34 43 77
E-post: varmland@sensus.se