Ny ägare av Ledarinstitutet

Ny ägare av Ledarinstitutet

Ledarinstitutets mission är att verka för att kunderna blir framgångsrika i att utveckla och leda verksamheten mot förväntade resultat. Nu tar Lärarfortbildning AB över som ägare.

Ledarinstitutet utvecklar fortlöpande nya produkter och verksamhetsområden. Hela tiden med målet att öka värdet för idéburna organisationer genom att vara en mötesplats för förtroendevalda och tjänstemän i den ideella sektorn och genom att ge operativt ledningsstöd till organisationer, grupper och individer. Ledarinstitutet har bland annat rönt uppskattning för Utvecklingsforum, sitt ledarutvecklingsprogram Idé och resultat samt mentorprogrammen Irma och Alex.

Sensus studieförbund har drivit Ledarinstitutet sedan 2008 då de tog över från Sven Nygren och Barbro Mellberg.

- Det har varit spännande år där Ledarinstitutetet har genomfört en rad förändringar av verksamheten, säger Ann-Katrin Persson, förbundsrektor på Sensus. Vi är väldigt nöjda med att Lärarfortbildning AB, vars ägare Lärarförbundet ända sedan starten varit en trogen och aktiv kund till Ledarinstitutet, tar över verksamheten.

- Vi vill fördjupa samarbetet med våra partners, säger Alexis Wicklin konsult på Ledarinstitutet, och vår verksamhet kommer att fortsätta som förut med en ständig utveckling.

- Ledarinstitutet har i över 20 år bedrivit ett framgångsrikt arbete med idéburet ledarskap och organisationsutveckling och vi vill fortsätta att verka för detta, säger Kurt Johansson, VD på Lärarfortbildning.

För mer information kontakta Kurt Johansson, VD Lärarfortbildning 070-310 34 61, Alexis Wicklin, Ledarinstitutet 0733-26 68 44 eller Ann-Katrin Persson, Sensus studieförbund 070-629 13 12.

Pernilla Zirn

Presskontakt Kommunikatör 0728532597