Ny mötesplats för musiklivet – Sensus Music Meetup

Ny mötesplats för musiklivet – Sensus Music Meetup

Sensus Music Meetup är en ny mötesplats för reflektion, nysatsningar och livemusik inom musiklivet. Ett kreativt rum där olika delar av musikbranschen och kulturlivet kan mötas, dela med sig av erfarenheter, tackla utmaningar och tillsammans sjösätta nya idéer.

Sensus Music Meetup är namnet på den nya satsningen som anordnas av Sensus studieförbund i samarbete med SOM (Svenska Oberoende Musikproducenter), Svensk Live, SKAP och UTOM (Unga tankar om musik). Musikbranschen är i ständig förändring och de senaste åren har varit särskilt utmanande. Idéer och lösningar inför framtiden skapas bäst när vi kommer samman.

- Vi vet sedan länge att det händer något när människor möts och därför vill vi skapa utrymme för musiklivet att verka tillsammans, säger SaraBeata Hagström, verksamhetsutvecklare på Sensus studieförbund.

Evenemangen genomförs hösten 2021, i Stockholm 19 november och i Göteborg 3 december. Dagtid samlas vi kring seminarier, workshops och processer och kvällstid får vi njuta av ny svensk musik.

Under dagen i Stockholm får vi bland annat höra Max Låke moderera ett samtal med socialdemokraternas kulturpolitiska talesperson Lawen Redar och Frida Modén Treichl där de berättar om ett nätverksprogram där riksdagspolitiker och musiker lär av varandra. Ett annat exempel är ett panelsamtal där det pratas om organisationernas roll i det svenska musiklivet.

Så här säger Max Låke, verksamhetsledare UTOM (Unga tankar om musik):
- Jag ser mycket fram emot att möta alla medverkande musiker, organisationer och politiker under Sensus Music Meetup. Det är viktigt med sammanhang där vi kan ta tempen på vad musiklivet vill, lära oss av varandra och sedan sprida den kunskapen vidare direkt till politiker och makthavare. Inte minst inför det stundande valåret!

Live-musik under kvällarna:

Stockholm 19 nov, Lilla hotellbaren, Scandic Malmen.
Live på scen: Agnes Hustler, Emika Klasdotter, Kippo, La La Superstar, Swangs elektriska

Göteborg 3 dec, Skeppet.
Live på scen: Bonander, Coral the color, T & the Rex, Whomsoever, Äventyret

Mer information och program:
www.sensus.se/musicmeetup

Presskontakt: