Bild från lägenhet i Brf Lärkan

Brf Lärkan - Projektet avslutat

Nu är sista enheten i Brf Lärkan såld och bostadsrättsföreningen är överlämnad till köparna. Serafim Fastigheter förvärvade en tomställd fastighet som var i behov av upprustning. Serafim Fastigheter bytte stammar och såg till att fastigheten i övrigt var i gott skick. Serafim Fastigheter avyttrade åtta av de lägenheter till köpare som själva stod för ytskiktsrenovering, men valde att själva renovera den största lägenheten tillsammans med systerföretaget Serafim Moderna Hus.

"Det var oerhört spännande att få engagera sig i en vacker fastighet som byggts 1913 och kunna erbjuda ett boende med stil och finess och samtidigt bevara charmen i fastigheten" säger Tobias Sjögren som var projektledare från Serafim Fastigheter. "Den stora lägenhet som vi själva färdigställde väckte stor uppmärksamhet och hela projektet är något vi är väldigt stolta över"

Serafim Fastigheter utvecklar bostäder i Stockholm och Uppsala. Bolaget förvärvar råmark, utvecklingsfastigheter och färdiga byggrätter för vidareutveckling till bostäder.

Bolaget är ett helägt dotterbolag till Serafim Invest. Inom Serafim Fastigheter råder stark entreprenörsanda med ett tydligt fokus på tillväxt och långsiktighet.