Serafim Fastigheter expanderar och rekryterar ny Head of Finance

Omid Noghabai tillträde i januari rollen som Head of Finance på Serafim Fastigheter. Omid kommer närmast från Tessin där han arbetat med rådgivning och finansiering av fastighetsbolag. Dessförinnan har han bland annat arbetat som investeringsanalytiker på fondbolaget VALAD Europe och Aberdeen Asset Management.

- Vi har under 2017 genomfört 4 st transaktioner och har ambitionen att minst dubblera det antalet under 2018. För att möjliggöra vår expansionsplan tar vi nu steget och stärker upp organisationen. Rollen som Head of Finance är viktig för att säkerställa volymtillväxten och expansion av projektportföljen.

Omid stärker upp bolagets finansavdelning och kommer att arbeta med att tillgodose likviditeten och kapitalbehovet i bolagets fastighetsprojekt. Han kommer även arbeta med en större kapitalresning till Serafim Fastigheter för att möjliggöra nya förvärv.

- Omid har ett gedighet nätverk inom fastighetsbranschen och kommer komplettera teamet genom att aktivt söka nytt kapital, avslutar Rickard Jacobsson, VD på Serafim Fastigheter.

Utöver rollen som Head of Finance har Serafim Fastigheter rekryterat ytterligare en medarbetare inom projektledning.

Serafim Fastigheter utvecklar bostäder för normalinkomsttagaren i Stockholms Län. Bolaget förvärvar råmark, utvecklingsfastigheter och färdiga byggrätter för vidareutveckling till bostäder.

Bolaget är ett helägt dotterbolag till Serafimgruppen. Inom Serafim Fastigheter råder stark entreprenörsanda med ett tydligt fokus på tillväxt och långsiktighet.