ServiceFinders bokslut för 2011 visar på stark tillväxt

Tjänsteförmedlaren ServiceFinder har offentliggjort sitt bokslut för 2011. Av siffrorna framgår att företaget fortsätter sin starka tillväxt. Omsättningen har ökat med 117 procent, och även Q1 för 2012 visar på ServiceFinders förmåga att fortsätta ta andelar på den nya marknaden för tjänsteförmedling.

Idag är ServiceFinder Sveriges ledande företag inom tjänsteförmedling. Företaget präglas av stark tillväxt, och med den norska mediekoncernen Schibsted bakom sig siktar de på marknadsdominans. Omsättningen för 2011 ökade med 117 % till 27,8 miljoner kronor (12,8), och antalet förfrågningar från konsumenter ökade med 78 % till drygt 57 000 (32 000).

- Efter fem år på marknaden känner vi oss trygga i vår position, och kommer att fortsätta att ta andelar. Vi siktar på att äga marknaden och stänga ute dagens och framtidens konkurrenter. Med Schibsteds stöd har vi ökat intensiteten på våra marknadsaktiviteter, och strävar efter att ta en top-of-mind-position och bli det självklara valet när det kommer till tjänsteförmedling, säger Jeffrey Singh, vd på ServiceFinder.

ServiceFinders undersökningar visar att konsumenterna uppskattar tjänsten, och anlitar företag de annars aldrig hade hittat. Även tjänsteleverantörer som ansluter sig till ServiceFinder finner stor nytta i den nya sättet att nå kunder och hitta jobb.

- Vi är stolta över att kunna erbjuda en lättanvänd och omtyckt tjänst, samtidigt som vi bidrar till att stimulera arbetsmarknaden och skapar arbetstillfällen som annars inte hade funnits. Vi har avslutat 2011 på ett starkt sätt, och ser fram emot ett mycket spännande år framför oss, säger Jeffrey Singh.

Tack vare statliga åtgärder som ROT/RUT-avdrag har fler konsumenter anlitat tjänsteföretag, och när kravet på aktiekapital sänktes kunde fler tjänsteföretag startas. Båda har gynnat tjänsteförmedlingsbranschen och bidragit till ServiceFinders tillväxt.

Jeffrey Singh
Vd
jeffrey.singh@servicefinder.com

• jeffrey singh