Sevan ger julgåva till UNHCR för tredje året i rad

Sevan ger julgåva till UNHCR för tredje året i rad

För tredje året i rad ger Sevan en julgåva till FN´s flyktingorgan UNHCRs viktiga arbete i Syrien. Varje år tvingas miljontals barn, kvinnor och män att fly från sina hem till följd av konflikt och förföljelse. UNHCR, FN:s flyktingorgan, ger människor på flykt nödhjälp, skyddar deras rättigheter och hjälper dem att skapa en bättre framtid.

Kriget i Syrien är inne på sjätte året, och det är den värsta humanitära krisen i modern tid och behoven är enorma. Miljoner människor behöver mat, vatten, förnödenheter, skydd och tak över huvudet. UNHCR gör ett otroligt viktigt arbete på plats och de räddar livet på miljoner människor.

Se video över UNHCR:s livräddande insatser i Syrien: