Sevan lanserar en lyxig nyhet på hummushyllan!

Sevan lanserar en lyxig nyhet på hummushyllan!

Hummus Tapenade - det senaste tillskottet i Sevans hummusfamilj och unik i sitt slag då det är den första toppade hummusen i mindre förpackning, något konsumenterna efterfrågat.

-Produkten är en mix av vår originalhummus toppad med en lyxig tapenade. Tapenaden, som är vegansk, är baserad på svarta- och gröna oliver, grillad paprika, kapris, citron och kryddor. Hummus Tapenade är fantastiskt god att äta precis som den är, med en skiva gott bröd eller till lunchsalladen säger Sanna Pyykönen, produktchef på Sevan.

Sevans hummussortiment består av totalt åtta sorter. Produkterna tillverkas i Sevans egen fabrik i Rosersberg, norr om Stockholm. Samtliga produkter är veganska samt fria från gluten och laktos.

Sevan Hummus Tapenade finns att köpa på ICA och Coop från och med vecka 36. En förpackning väger 150 g och kostar ca 23 kronor.

Sevan är ett familjeföretag i andra generationen, marknadsledande inom mat från Mellanöstern. I vår anläggning i Rosersberg, norr om Stockholm, producerar, packar och distribuerar vi framtidens vardagsmat med inspiration från Mellanösterns skafferi. Genom att föra god mat från Mellanöstern till Norden, vill Sevan inspirera till hållbara och gränsöverskridande möten över maten genom hela värdekedjan – från våra leverantörer ute i världen till nordiska köksbord. Hoppas att det smakar! .