Sevans Hummus får högt betyg av Smartsons testpiloter

Sevans Hummus får högt betyg av Smartsons testpiloter

Sevans hummus får högt betyg av Smartsons testpiloter och firar med att märka upp hummusen under grillsäsongen. Yalla!

Smartson lät 500 testpiloter utmana smaklökarna med Sevans Hummus Original 250g, och dela med sig av resans upptäckter på sociala medier. 80% av testpiloterna rekommenderade hummusen, efter att ha testat och utvärderat den. Testpiloterna använde den som dipp, sås till kött, tillsammans med olika meze och som smörgåspålägg. Mer än hälften använde den till grillat.

Några av kommentarerna från testpiloterna löd:

”Jag rekommenderar Sevan Hummus då jag upplevde den som nyttig men samtidigt krämig. Ett fräscht tillbehör att ha som dipp till grönsaksstavarna på fredagsmyset”

”Supergod och jag är så glad att det finns en sådan härlig produkt i min vanliga mataffär. Det är verkligen vardagslyx att få äta så god hummus”.

”Jag ger Sevan Hummus ett mycket högt betyg! Mycket god smak och konsistens. Likvärdig med hemgjord hummus vilket är utmärkt”.

Sevans hummus tillverkas i Sevans egna hummusfabrik i Märsta, och hummusfabrikens VD var nöjd av de goda resultaten:

”Det är inte bara vi som tycker att Hummus är Yummus, vilket är roligt att höra. Vi vill fira det med att märka upp alla Hummus Original 250g med det fina resultaten, och med det inspirera fler att prova den till sommarens grilltallrikar”, säger Christopher Maroutian, VD Sevan Hummus Factory.

Om Sevans Hummus:

Hummus är en grundpelare i mellanösternköket och har under senare år växt i popularitet runt världen på grund av sin mångsidighet. I mellanöstern äts hummus minst en gång om dagen, som pålägg till frukosten eller som röra eller dipp till lunch och middag. Eller så äts den som den är som ett nyttigt mellanmål. Sevans hummus är nyttig, krämig och har en autentisk smak från mellanöstern. Ett perfekt tillbehör till både fredagsmyset och grillkvällen.

Hitta Hummus i butiken:

Sevans hummus finns på ICA, COOP, Citygross, Hemköp och Willys. Du hittar dem i kyldisken, bland medelhavsröror, dippsåser och bland färdigmaten. Cirkapris för hummusen i butik är cirka 20-25 kr.