Årets kulglassnyheter från SIA Glass

Årets kulglassnyheter från SIA Glass

I år presenterar SIA Glass sex nya kulglassmaker.

– Vi förnyar ju kulglassortimentet varje år, eftersom innovation är en del av glassfabrikens DNA, men vissa saker rubbar vi inte på: vi jobbar alltid med svensk färsk grädde, vi tillverkar glassen i Slöinge och den är alltid fri från palmolja, säger Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass.

Här är de sex nya kulglassmakerna:

Chokladboll är en krämig gräddglass med chokladbollssmak och generösa stråk av chokladbollsmet.

Marshmallow görs med krämig gräddglass med marshmallowsmak och fluffiga vita minimarshmallows.

MintChoklad är krämig gräddglass med frisk mintsmak, chokladbitar och krispiga mintchokladbitar.

RubyChoklad & Bär görs av SIA Glass finaste gräddglass med jordgubbssmak, svarta vinbär-jordgubbssylt och Ruby chokladbitar. Kakaobönan Ruby är naturligt rosa i färgen och smaken beskrivs som en blandning av intensiva toner av bär och läcker mjukhet. Ruby sägs vara ”den fjärde chokladen” efter Mörk, Ljus och Vit.

FläderJordgubb sorbet skapas av ljuvlig flädersorbet med smakrik och härligt röd jordgubb-fläderblomssylt.

Citronsorbet är syrlig och fräsch vit sorbet med citronjuice och citronpuré. Funnits länge i SIA Glass sortiment 0.5-liters förpackning men receptet är nytt och anpassat till kulglassvärlden. Båda våra sorbeter är veganmärkta.

Kategorier

Alltid färsk grädde från 3 svenska gårdar, bl a vår egen Berte Gård. All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet, vi använder företrädesvis närproducerade svenska råvaror, såsom färsk grädde, mjölk och bär. Alla våra glassar är helt fria från palmolja.