Årets nyheter från SIA Glass är här – med en Superhjälte i täten

Årets nyheter från SIA Glass är här – med en Superhjälte i täten

Superhjälten är här! SIA Glass lanserar tre glassnyheter - och den starkaste är en färgsprakande gräddglass som barnen kommer att älska.

- En svensk hjälte med superkrafter är precis vad vi behöver just nu, säger Dan Bengtsson, marknadschef på SIA Glass.

Ett säkert och tidigt vårtecken är SIA Glass nyheter på glasskartan – och nu är det dags igen…

• Superhjälte med smak av tuttifrutti för barnen.
  • SaltedCaramel en koladröm för livsnjutare i alla åldrar.
  • Apelsin, en frisk krämig sorbet med mycket karaktär i smaken.

En superhjälte kan komma i många skepnader. Därför kan förpackningen på den tippade barnfavoriten Superhjälte variera beroende på vilken superkraft man är sugen på – ”SuperSnäll”, ”SuperStark”, ”SuperSnabb” och ”SuperSmart”. Den färgglada gräddglassen är förstås gjord med 100 procent färsk grädde och alla färger är naturliga.

– Det bor en superhjälte i alla barn, vi hoppas på att locka fram alla de superkrafter vi har inom oss med vår glassnyhet till undsättning – när vi behöver godhet som mest, säger Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass.

SIA Glass andra nyhet är den efterlängtade struten Salted Caramel, gjord med SIA Glass finaste svenska gräddglass, smaksatt med Dulce de leche och med en härlig söt och salt kolasås i bakad våffla, toppad med choklad och krispigt spröda smörkolabitar.

– En väldigt populär och efterfrågad smakkombination. Dulce de leche med sin runda kolasmak och svensk gräddglass är en livsnjutning värdig våren, säger Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass.

Nyhet nummer tre på glasskartan Apelsin ger landets många sorbetälskare en riktig läskande och fruktig föraning om sommaren, gjord av fräsch krämig sorbet med tydlig smak av apelsin och mandarin.

– Denna runda solgula godbit har en något mer vuxen smak – och är givetvis vegansk som våra övriga sorbeter, säger Dan Bengtsson.

Alla tre nyheterna är alla förstås tillverkade i Sverige, närmare bestämt på glassfabriken i Slöinge.

– Vi gör all vår glass på 100 procent svensk färsk grädde från bland annat den egna mjölkgården Berte Gård, ett par stenkast från glassfabriken. Vi använder heller ingen palmolja i någon av våra produkter, säger Dan Bengtsson.

Bifogat: Årets Kulglassnyheter, produktbilder.

För mer information, kontakta:

Dan Bengtsson, Marknadschef
Tel: 0346-71 51 65. E-post: dan.b@siaglass.se

Kategorier

Alltid färsk grädde från 3 svenska gårdar, bl a vår egen Berte Gård. All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet, vi använder företrädesvis närproducerade svenska råvaror, såsom färsk grädde, mjölk och bär. Alla våra glassar är helt fria från palmolja.