Två nya veganska glassdrömmar av svensk havre från SIA Glass

Två nya veganska glassdrömmar av svensk havre från SIA Glass

SIA Glass förstärker sitt veganska varumärke Ice Dream med med två glassar av svensk havre: ChokladBrownie och SaltKaramell. Den senare smaken återfinns även i glassbarerna.

Nytt år, ny glass-säsong och SIA Glass förstärker sortimentet av vegansk glass, som presenteras under varumärket Ice Dream. Glassfrysar i svenska livsmedelsbutiker fylls därför i vår med två veganska drömsmaker – Ice Dream ChokladBrownie, med soft brownie och chokladsås, laddad med kärlek och hasselnötter och Ice Dream SaltKaramell, rostad mandel med magisk swirl av salt kolasås och lyckorus. Båda smakerna görs med svensk havre, och kommer i fina halvlitersförpackningar som fått en uppdaterad design.

Den veganska glassen från glassfabriken i halländska Slöinge görs på svensk havre och är helt mjölk, soja- och laktosfri.

− Att välja bästa tänkbara råvaror när man gör vegansk glass är lika viktigt som när vi gör vår gräddglass. Nu använder vi den mer hållbara svenska havren, vilket innebär ytterligare ett steg i rätt riktning - att välja en Ice Dream-produkt ska vara en garant för kvalitet, hållbarhet och förstås godaste veganska glassen på marknaden, säger Dan Bengtsson.

Att intresset för vegansk glass ligger i tiden har man kunnat konstatera på glassfabriken:

− Efterfrågan på njutningsprodukter som upplevs som sjyssta såväl för mig som individ och för planeten håller i sig och det tar vi på allvar, och då gäller det att erbjuda en riktigt god krämig vegansk glass, säger Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass.

Den ena av årets veganska nyheter, Ice Dream SaltKaramell, nylanseras i SIA Glass utbud av glassbarssmaker i vår då även den numera görs av svensk havre:

− Det är en smak som bara fortsätter att öka i popularitet och utbudet i glassbarer landet runt tycker vi ska vara generöst för alla smaker och preferenser så den kändes klockren att även lansera där.

För mer information, kontakta:
Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass tel: 0346-71 51 65

Alltid färsk grädde från 3 svenska gårdar, bl a vår egen Berte Gård. All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet, vi använder företrädesvis närproducerade svenska råvaror, såsom färsk grädde, mjölk och bär. Alla våra glassar är helt fria från palmolja.