Vårens nyheter i butik: Njutning och vardagsfest från SIA Glass

Vårens nyheter i butik: Njutning och vardagsfest från SIA Glass

En nostalgiskt fluffig Marshmallow, en krämig Laktosfri Brownie och festliga Godisregn i flerpack – så heter vårens glassnyheter från SIA Glass som nu finns i butik. Glassfabriken i Slöinge sänder med denna trio ett tydligt budskap: färgstark glass för både njutning och vardagsfest.

Marshmallow är först ut bland årets butiksnyheter från glassfabriken i halländska Slöinge. Med ett ljuvt stråk av nostalgi tar Marshallow i 0.5-litersförpackning verkligen ut svängarna stämningsmässigt någonstans mellan lördagsgodis och grillfest: krämig gräddglass gjord på svensk grädde med marshmallowsmak och vita fluffiga minimarshmallows.

Det är en vit och rosa marshmallowfest för alla sinnen men har en nostalgisk ton som knyter an till goda minnen och samtidigt väldigt här och nu, säger Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass.

SIA Glass presenterar i år även en laktosfri nyhet i 0,75-liters förpackning: Laktosfri Brownie, en krämig laktosfri chokladglass gjord på svensk färsk grädde fylld med bitar av mjuk brownie.

– Det är en given favorit i laktosfria sortimentet, vi är mitt i en stark njutningstrend, och just brownie är omåttligt populärt, det är både fika och smarrig chokladdröm, allt i ett, säger Dan Bengtsson.

Såväl Marshmallow som Laktosfri Brownie är Från Sverige-märkta:

– Smak och njutning kommer först, men för SIA Glass är det också viktigt att möta det ökade intresset av svenskproducerat.

Ett annat fenomen som växt sig starkt under senare år är Flerpack, nära 7 av 10 konsumenter äter glass i flerpack minst en gång i månaden. I år lanserar SIA Glass en nyhet i det populära sortimentet; Godisregn. I den färgglada förpackningen finns fem stycken strutar gjorda av gräddglass med jordgubbsmak, regnbågsfärgat strössel med naturliga färger och chokladlinser.

– Godisregn lanserades tidigare i år även som stycksak, och tilltalar alla som uppskattar festliga färger, lekfullhet och förstås vår goda gräddglass gjord av svensk grädde.

Slutligen förstärker SIA Glass sitt sortiment med vegansk glass med två drömsmaker – Ice Dream ChokladBrownie, med soft brownie och choklasås, laddad med kärlek och hasselnötter och Ice Dream SaltKaramell, rostad mandel med magisk swirl av salt kolasås och lyckorus. Den veganska glassen från glassfabriken i Slöinge görs med svensk havre, mer om detta i bifogat pressmeddelande.

För mer information, kontakta:
Dan Bengtsson, marknadschef SIA Glass tel: 0346-71 51 65

Alltid färsk grädde från 3 svenska gårdar, bl a vår egen Berte Gård. All vår glass produceras i Sverige med råvaror av högsta kvalitet, vi använder företrädesvis närproducerade svenska råvaror, såsom färsk grädde, mjölk och bär. Alla våra glassar är helt fria från palmolja.