Gå direkt till innehåll
Pernilla Olsen, Ewa Thorsell, Erik Wennberg, Lotta Giesenfeld Boman och Alexander Kercevic på Näringslivgalan 2022

Årets besöksnäringsföretag i Sigtuna - Sigtunahöjden!

Med outtröttlig energi blev vår vinnare en hel branschs röst och Sigtunas besöksnärings ansikte utåt.

I fredags den 30 september samlades Sigtunas företagare för att utse vinnarna i årets Näringslivsgala. En gala där företagare hyllas som utmärkt sig på olika sätt det senaste året. Galan arrangeras av Företagarna i Sigtuna och Sigtuna kommun. Ett av priserna som delas ut är i klassen ”Årets besöksnäringsföretag” som går till ett företag som genom nytänkande, engagemang och framåtanda bidragit till att stärka Sigtuna kommun som destination och mötesplats.

”Erfarenhet, historia och driv. Vår vinnare är orädd och har ett engagemang som sträcker sig långväga. Med outtröttlig energi blev vår vinnare en hel branschs röst och Sigtunas besöksnärings ansikte utåt under modern tids största kris. Att våga gå först och emot, att ifrågasätta och tänka nytt, långsiktigt och hållbart. Som fågeln Fenix lyfter hon ännu en gång…” löd motiveringen när Alexander Kercevic på Destination Sigtuna annonserade Lotta Boman och Sigtunahöjden som Årets Besöksnäringsnäringsföretag.

”Priset ger bekräftelse och uppskattning på att Sigtunahöjdens röst har hörts och uppmärksammats. Det ger kraft att jobba vidare med att utveckla besöksnäringen i Sigtuna, i Sverige och i världen. Jag är så otroligt stolt över den fina motiveringen och att juryn valde oss som årets vinnare”, säger Lotta, en mycket glad vinnare.

Vi är tacksamma över denna utmärkelse och kommer fortsätta att kämpa för att framhäva Sigtuna ännu mer. Tillsammans skapar vi en fantastisk destination för besökande och även för vi som bor här.