Möt Sizes projektchef Jessica Hjerpe

Vem är du och vad är din roll på Sizes?

Mitt namn är Jessica Hjerpe, jag är anställd som Projektchef på Sizes. Jag bor i Nacka utanför Stockholm med sambo och två barn, och om jag ska beskriva mig själv är jag en kreativ person som har svårt att sitta still på fritiden.

Vad har du för tidigare erfarenheter och hur kan dessa användas inom Sizes?

Jag har arbetat inom produktion i de stora bolagen sedan drygt 20 år, och då har jag dessutom arbetat i de stora komplexa kommersiella projekten, vilket har gjort att jag har lärt mig mycket om ordning och reda, struktur, logistik, ekonomistyrning och att ledarskap är viktigt, oavsett vad man bygger. Om vi planerar väl och håller oss till planen, så mår vi alla bra och får projekt med god ekonomi och bra kvalitet. Men nyckeln är att planera väl och att ha rätt resurser in i projektet.

Vad är viktigt för dig i din roll här på Sizes och vad har du för vision för bolaget?

För mig är tydlighet viktigt, därför ställer jag en massa nyfikna frågor hela tiden; tillhör detta mitt ansvarsområde? Vem gör detta, och hur ser processen ut? Vem gör vad, och hur ska jag förhålla mig till det? Hur ser vi alla till att ingenting hamnar mellan stolarna, och att vi gemensamt gör processerna så effektiva och tydliga som möjligt? För mig är det viktigt att vi är ett företag, Sizes inte ett Sizes Prefab och ett Sizes Construction. När vi arbetar gemensamt för Sizes och samhällets bästa, så kommer vi att göra fantastiska resultat, det är jag övertygad om.

Vilka utmaningar ser du i branschen och hur kan Sizes bidra till lösningen av dessa?

I dag är det svårt med resurser i branschen, både i form av materialbrist eller höjda priser, men även i form av personal och kompetens. Här har Sizes redan en stor fördel som jag ser det, när vi i Sizes har människan i fokus. Så har jag uppfattat det i alla fall, att jag som personal är viktig, att vi alla, med våra olika bakgrunder och kompetenser får komma till tals, blir hörda och sedda. För mig är det oerhört motiverande, och det gör att vi bygger företaget tillsammans, och leder branschen till en modernare framtid, med en fantastisk kultur inom företaget. Med viljan som genomsyrar Sizes, att utveckla produkten och skapa en hållbar framtid för hela samhället, så upplever jag att vi verkligen har en chans att bidra i förändringsarbetet.

Sizes vision är att utmana marknaden för att fler ska ha råd att tillgodose sitt bostadsbehov. Vad kommer din roll att vara i detta arbete?

Jag vill se till att processerna är de rätta, att ingenting faller mellan stolarna, att vi har en bra kultur med tydlighet i roller och ansvarsområden. Jag tycker att det är oerhört roligt att se folk runt mig växa i sin arbetsroll, och här hoppas jag kunna bidra i Sizes.

• sizes
  • personal