Jonas Larsson rekryteras som projektchef till Sizes Construction AB

Jonas Larsson rekryteras som projektchef till Sizes Construction AB

Sizes, totalentreprenör och industriell tillverkare av flerbostadshus, fortsätter att utveckla sin verksamhet och tillsätter Jonas Larsson som projektchef på Sizes Construction AB.

- Jonas är en utmärkt rekrytering som vi på Sizes är mycket glada över att ha lyckats locka till oss. Han kommer med en gedigen erfarenhet från byggsektorn och blir en nyckelperson när vi nu skalar upp vår leveransförmåga på site runt om i landet, säger Bengt Johansson, tf VD Sizes Construction AB, entreprenadverksamheten i koncernen.

Med mer än 10 års bakgrund som tung arbetschef och platschef på JM, samt 20 års erfarenhet av större byggprojekt besitter Jonas Larsson stor erfarenhet av projektutveckling inom byggbranschen.

-Jag inspireras av Sizes nytänkande och framförallt långsiktiga plan för att vara en del av lösningen på Sveriges bostadsutmaning. Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet från själva produktionen ute på plats för att tillsammans nå uppsatta mål, säger Jonas Larsson.

Jonas Larsson tillträdde rollen den sjunde juni.

Bengt Johansson, tf VD Sizes Construction AB

Vår moderna industriella process och flexibla produktplattform gör att vi kan tillverka hus med stora variationsmöjligheter. På sex till åtta månader uppför vi byggnader i trä för flerfamiljshus, samhällsservice och arbetsplatser.

Och vi gör det till en lägre kostnad och till en högre kvalitet jämfört med traditionellt byggande. Som totalentreprenör erbjuder vi enkelhet och effektivitet i hela processen. Vårt byggsystem utgår från upprepning utan att göra avkall på flexibilitet, vilket innebär vi kan bygga 80% av de flerbostadshus på mellan tre och åtta våningar som efterfrågas.

Sara Andersson

Presskontakt Marknadskommunikatör 073-0287707
Petra Wertheimer

Presskontakt Marknadschef 072-5060222

Vi tillverkar bostäder av hög kvalitet med stor variation – på kortare tid och till en lägre kostnad

Vår moderna industriella process med hög grad av automation och användandet av KL-trä gör att vi kan tillverka bostäder med stora variationsmöjligheter. Vi uppför flerfamiljshus, samhällsservice och arbetsplatser på tre våningar och uppåt.

Som totalentreprenör erbjuder vi enkelhet och effektivitet i hela processen. Vårt byggsystem utgår från upprepning utan att göra avkall på flexibilitet, vilket innebär att vi kan bygga 80% av de flerbostadshus som efterfrågas.

Sizes
Östersjövägen 1