Rocket Fuel tillkännager integrationer med ledande videonätverk så att varumärken kan dra nytta av kraften hos Big Data & AI (artificiell intelligens)

Rocket Fuel (NASDAQ: FUEL), en ledande leverantör av AI-reklamlösningar för digitala marknadsförare, tillkännagav idag integrationer med videoreklamföretagen LiveRail, SpotXchange och Tremor Video.

Rocket Fuels plattform Advertising That Learns ® hjälper varumärkesmarknadsförare att optimera varumärkeslyftet hos målgruppen och nå ut effektivt och i stor skala. Integration med dessa företag ger ett högre varumärkeslyft och målgruppsprecision genom att öka Rocket Fuels grad av högkvalitativt pre-roll-innehåll. Ökad skalbarhet innebär fler stunder av inflytande och mer inlärningsdata för Rocket Fuels plattform. Rocket Fuels media- och plattformskunder kommer att tjäna direkt på detta när flera års högprediktiva resultatdata, som plattformen samlat in, släpps lös i det nya videolagret.

Det finns ett flertal rapporter som bjuder på imponerande data om tittandet på onlinebaserad videoreklam.

·  Chansen att hamna på första söksidanpå Google ökar 53 gånger med video (Forrester Research)

·  Varumärkesvideoinnehåll når nästan hälften (46 %) av alla internetanvändare i Storbritannien. Mer än hälften av dessa personer (54 %) går vidare och klickar sig fram till varumärkets webbplats (Econsultancy)

·  Videokampanjer är mer än sex gånger effektivare jämfört med print och online (b2bmarketing.net)

·  YouTube står för över 28 % av alla Google-sökningar (ComScore)

·  65 % i gruppen ledande befattningshavare har besökt ett företags webbplats efter att ha sett en video (Forbes Insights)

LiveRail, SpotXchange och Tremor Video kommer att integreras i plattformen som redan inkluderar pre-roll-video från Adap.TV, BrightRoll och Google DoubleClick’s AdX. Rocket Fuels media- och plattformskunder som just nu samarbetar med Rocket Fuel när det gäller video kommer omedelbart att kunna dra nytta av ytterligare integrationer.

"Alltfler varumärkesmarknadsförare ställs inför utmaningen att nå ut till rätt publik vid rätt tidpunkt över ett brett spektrum av medier”, säger Simon Hayhurst, Rocket Fuels Senior Vice President of Product and Business Development. "Varumärkesmarknadsförare älskar videoreklam och Big Data älskar också video. Dessa nya partnerskap med LiveRail, SpotXchange och Tremor Video stärker Rocket Fuels förmåga ytterligare att skapa optimala resultat för varumärkesmarknadsförare på tvärs av alla kanaler.

"Video har blivit det prioriterade mediet för varumärkesannonsörer eftersom det erbjuder större räckvidd och kan skapa högre engagemang hos konsumenterna", säger Mike Shehan, CEO på SpotXchange. "Att köpa en varumärkesmottaglig publik i stor skala har alltid varit en utmaning för marknadsförare.  SpotXchanges partnership med Rocket Fuel bidrar till att överbrygga denna klyfta genom att möjliggöra ökad åtkomst till det mest högkvalitativa videolagret."

"Då medieinvesteringarna för digital videoreklam förväntas fördubblas fram till 2017, kunde Rocket Fuels partnerskap med LiveRail inte ha kommit vid ett lägligare tillfälle”, säger Mark Trefgarne, CEO på LiveRail. "Vårt partnerskap med Rocket Fuel kommer att erbjuda varumärkesköpare en exceptionell räckvidd och skala i videolagret.”

Rocket Fuel, som grundades 2008, är ett teknikföretag som har byggt en plattform för AI (artificiell intelligens) och Big Data för att erbjuda digitala annonsörer överlägsna resultat. Rocket Fuels fokus på att vara drivande när det gäller att skapa resultat kännetecknar alla apsekter verksamheten. Inte minst genom att Rocket Fuel ger sina kunder stark ROAS (Returns On Advertising Spend) genom användning av maskininlärningsalgoritmer, prediktiv analys och mänsklig insikt.

För mer information, besök http://www.rocketfuel.com/solutions/video