Gå direkt till innehåll
Dagligvarusatsning när Mörby Centrum supermoderniserar butiksytor för ICA och Hemköp

Blogginlägg -

Hemköp supermoderniserar och ICA etablerar ICA Kvantum Danderyd i Mörby Centrum, och befäster centrumets roll som destination för både dagligvaror, kläder, prylar, service, vård och arbetsplatser samt som hem för Danderyds kommun.

Hemköp väljer att göra en supermodernisering i Mörby Centrum. Under tiden omvandlingen av lokalerna sker flyttar man in i en tillfällig butik i centrumet. Vid återflytten i oktober i år kommer allt i butiken att vara helt nytt, inklusive sortimentet, som blir nytt. Satsningen är en del i Skandia Fastigheters pågående utveckling av köpcentrumet.

-Mörby Centrum är en otroligt viktig marknadsplats för oss på Hemköp. Därför gör vi nu en så omfattande investering, säger Thomas Hässeldal, etableringschef. Vi har ett väldigt starkt team i butiken där två av medarbetarna i veckan som gick förärades Hemköps priser för Årets ledare och Årets medarbetare.

Under hösten 2023 öppnar nya ICA Kvantum Danderyd i Mörby Centrum. Butiken ersätter den tidigare ICA Supermarket och kommer att öppna i utbyggda och toppmoderna lokaler om 3 000 kvm. Danderyd är en snabbväxande kommun där ICA ser en ökad efterfrågan. ICA-handlare Per Vallenhag som även drev den tidigare ICA Supermarket-butiken ser fram emot att välkomna nya och gamla kunder vid nyöppningen:

-Vi vill skapa en levande mötesplats för veckans alla dagar. Tillsammans med mina medarbetare kommer jag att arbeta för ett attraktivt lokalt erbjudande med en fullsortimentsbutik anpassad för den som söker det senaste och bästa inom mat och måltider. Min målbild är att vara en av Sveriges absolut bästa mataffärer, säger Per Vallenhag.

Satsningen är en del i Skandia Fastigheters pågående utveckling av Danderyds knutpunkt för shopping, service och kommunikationer.

Bo Jansson, fastighetschef Köpcentrum
bo.jansson@skandiafastigheter.se
, 070-590 84 42

Håkan Larsson, centrumchef Mörby Centrum
hakan.larsson@skandiafastigheter.se, 070-590 84 42

Katarina Noré, kommunikations- och marknadschef
katarina.nore@skandiafastigheter.se, 073-94472 04

Katarina Noré

Presskontakt Kommunikations- och marknadschef Kommunikation och marknad 08-573 655 90
Bo Jansson

Presskontakt Fastighetschef Köpcentrum 08-573 656 50

Rum för fler

När vi är fler händer fantastiska saker. Därför skapar vi rum som är särskilt utformade för samvaro. Vare sig det handlar om kontoret där vi lyfter varandra och verksamheten, förskolan där vi växer i leken, handelsplatsen där vi både handlar och hänger, eller hemmet där alla känner sig hemma.

Våra kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter är samlade i 129 fastigheter – eller 1,2 miljoner kvadratmeter – huvudsakligen i de tre storstadsregionerna. Med 160 medarbetare skapar och förvaltar vi rum för fler, och i slutändan ska det ge en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,5 miljoner ägare.