Skånes Djurpark i final på nöjesparkernas Oscarsgala

Skånes Djurpark gick hela vägen till final i två kategorier på branschorganisationen IAAPAs egna Oscarsgala ”Brass Ring Awards”. En rad internationella, stora verksamheter som Disney World och Universal Studios tar årligen hem priser vid den prestigefyllda ceremonin.

- Det är otroligt stort för oss, och än en gång är det ett erkännande av att det Skånes Djurpark levererar håller världsklass. Vår personal har gjort fantastiska insatser och fortsatt att skapa innovation i osäkra tider. Deras bidrag är en stor del av att vi levererar den höga kvalité som vi har på upplevelserna i djurparken idag. Vi är nöjda med att återigen vara med bland branschens bästa, säger Skånes Djurparks vd Glenn André Viste Bøe.

I samband med temaparkernas stora branschmässa IAAPA Attractions Expo arrangeras också årligen den prestigefyllda tävlingen ”Brass Ring Awards”. Det är den internationella branschorganisationen IAAPA (International Association of Amusement Parks and Attractions) som står bakom tävlingen där de bästa prestationerna bland världens attraktioner, tema- och nöjesparker utses.

Frukosten på övernattningsupplevelsen "Wild Lodge" gick till final i kategorin "Best New Menu Item". Där serveras maten i en frukostkorg som levereras direkt till dörren, och hälften av maten är till gästerna och hälften till kronhjortarna. Kronhjortarna matas sedan direkt från balkongen. Frukosten är ett unikt sätt att skapa band mellan människor och djur genom mat.

Skånes Djurparks butik "Utgrävningsmagasinet" i den för året nya attraktionen "Dinosaurier" gick till final i kategorin "Best Visual Merchandising". I butiksupplevelsen går barnen in i rollen som "äkta" paleontologer, och får vara med att gräva ut och undersöka ben från dinosaurier.

För ytterligare information kontakta Skånes Djurparks vd Glenn André Viste Bøe, +46 72 547 30 50

Läs mer om Brass Ring Award här