Skånska Byggvaror öppnar tre nya butiker 2016

Skånska Byggvaror har sex butiker, fyra i Sverige och två i Norge. 2016 planeras för ytterligare tre butiker.

Under första halvåret 2016 avser Skånska Byggvaror att öppna tre nya butiker i samarbete med Plantagen i södra och mellersta Sverige. Butiksetableringen bidrar till ökad marknadspenetration och stärker bolagets omnikanalnärvaro i Sverige.

Skånska Byggvaror adderar tre butiker till raden av framgångsrika etableringar tillsammans med Plantagen i Sverige, senast i Barkarby i Stockholm, Tagene i Göteborg och Norrköping. De nya butikerna skapas på drygt 600 kvadratmeter och integreras i Plantagens inspirerande grönska och växtlighet. En perfekt och naturtrogen miljö för Skånska Byggvarors sortiment inom uterum, växthus och fönster men även bubbelbad, förvaringar och stugor. Varor som beställs från butikerna levereras sedan fraktfritt hem till kunderna över hela Sverige.

- Samarbetet med Plantagen har gått över våra förväntningar. Våra respektive erbjudanden sida vid sida adderar värden som bidrar till en bättre helhetsupplevelse för besökarna, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Med de tre butiksetableringarna kommer Skånska Byggvaror att ha totalt nio butiker, varav två stycken i Norge under varumärket Grönt Fokus.

- Våra nya butiker skapar möten med nya kundgrupper och stärker vår synlighet i stora städer. Butikerna gör det ännu enklare för kunderna att möta Skånska Byggvaror och är viktiga för både expansion och kundkännedom, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

För information, vänligen kontakta:

Anders Johansson Eickhoff, VD, tel: +46 733 22 30 00, anders.johanssoneickhoff@skanskabyggvaror.se

Olof Engvall, IR-chef, tel: +46 736-612043, olof.engvall@skanskabyggvaror.se