Årlig skolledarkonferens

Årlig skolledarkonferens

16 mars bjuder Skaraborgs skol- och utbildningschefer in till årlig skolledarkonferens. I år genomförs den digitalt och mer än 300 skolledare kommer delta. Det är skolledare från alla skolformer, från förskolan till vuxenutbildningen samt utvecklingsledare och studie-och yrkesvägledare som kommer att få lyssna till flera föreläsare kring temat Förändringsledarskap.

Bland föreläsarna finns Katarina Önell Kantar Sifo, som kommer ge oss ”En inblick i världen - trender och drivkrafter i dagens industri”.  Martin Henning Göteborgs Universitet, som belyser den regionala ekonomiska strukturförändringen- vad händer just nu? Henrik Eriksson Chalmers tekniska högskola berättar om ”Sveriges bästa verksamheter” och som avslutning kommer Christer Olsson, coach, föreläsare och inspiratör, och lär oss ”Hur man går från att veta till att göra - förändring sker endast i praktiken”.

Detta är en dag för inspiration och omvärldsbevakning för ökad kunskap, i år med särskilt fokus på kompetensomställningen i arbetslivet.

Hillevi Larsson

Utbildningsstrateg Skaraborg 0730- 516141