Skellefteå Kraft bäst på kundservice

För andra året i rad vann Skellefteå Kraft pris för energibranschens bästa kundservice. Detta när Service Score i samarbete med Sveriges Marknadsförbund delade ut pris för bästa service.

– Vi är verkligen glada och stolta över att vinna det här priset. Att vi vinner priset för andra året i rad visar att vårt långsiktiga fokus på kundservice och tillgänglighet verkligen lönar sig, säger Sanna Lundström, chef kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Utnämningen bygger på en undersökning där över 2 000 svenska konsumenter har svarat på hur olika företag ger dem service och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

– Även om vi nu har vunnit priset två gånger så stannar vi inte upp för det. Vi har stort fokus på kundservice och fortsätter att utbilda våra kundrådgivare för att kunna ge ännu bättre service i framtiden, avslutar Sanna Lundström.

För mer information:

Sanna Lundström, chef kundutveckling  Skellefteå Kraft