Skellefteå Kraft prisas för sin kundservice

Skellefteå Kraft har energibranschens bästa kundservice. Det visar resultatet av ServiceScore, en stor nationell undersökning kring flera branschers och myndigheters service. Undersökningen genomfördes under arbetet med boken ”Service – Så mycket mer än ett leende” av Satish Sen och Anders Örtengren.

– Personer mellan 16 och 79 år har dels svarat på frågor om företagens generella service, dels angett de som ger service klart över förväntan. Vi ville hylla de bästa företagen under boklanseringen och Skellefteå Kraft har högst poäng i energibranschen, berättar Anders, som även är VD och grundare av marknadsundersökningsföretaget Mistat.

På Skellefteå Kraft tas beskedet emot med stor glädje:

– Det är fantastiskt roligt att vårt fokus på kundservice bekräftas på detta sätt. Nu har vi svart på vitt att ansträngningarna lönar sig, vilket är glädjande internt men också något vi kan använda som argument på marknaden, säger Sanna Lundström, chef Kundservice på Skellefteå Kraft.

Christoffer Svanberg, tillträdande marknadschef på Skellefteå Kraft, fanns på plats i Stockholm när priset i onsdags delades ut inför drygt 200 inbjudna:

– Ett av Skellefteå Krafts kärnvärden handlar om närhet, att finnas tillgängliga och visa intresse för kundens situation och behov. Vi vill ha långsiktiga och lojala kunder, vilket kräver att vi står för trygghet och omtanke. Det här priset bekräftar att vi är på rätt väg.

Mer information:
Catarina Hägglund, informationschef
Skellefteå Kraft
E-post: catarina.hagglund@skekraft.se

• servicepris

• Gävleborg

Skellefteå Kraft är en av Sveriges största kraftproducenter, med egna produktionsanläggningar för vindkraft, vattenkraft, värme och bioenergi. Verksamheten består av såväl teknisk utveckling som försäljning och leverans. Skellefteå Kraft har egna elnät och erbjuder energi- och underhållstjänster. Dessutom bedrivs verksamhet inom fastighetsuthyrning och bredband. Bolaget är helägt av Skellefteå kommun och 2010 var antalet anställda cirka 640, med en omsättning på 4,5 miljarder kronor.

Evalena Karlsson

Presskontakt Presskommunikatör 0910-77 25 09