Åre utsedd till Sveriges bästa skidort

Under lördagens gala World Ski Awards blev Åre för tredje gången i rad korad till Sveriges bästa skidort. Förutom att Åre vann priset för Sveriges bästa skidort så vann flera hotell i Åre sina respektive klasser.

Under World Ski Awards premieras och hyllas särskilda färdigheter inom skidturism. De vinnande skidorterna och skidhotellen har blivit framröstade av resejournalister, reseagenter och skidturister från hela världen.

-Det är alltid kul att få utmärkelser och dessutom för tredje året i rad. Vi jobbar ständigt med att utveckla och förbättra våra gästers skidupplevelser. Målsättningen är att alltid överträffa förväntningarna och det är betydelsefullt att få ett kvitto på att vi ligger på en hög nivå, säger Niclas Sjögren Berg, destinationschef SkiStar Åre.

För ytterligare information:

Niclas Sjögren, Destinationschef SkiStar Åre Tel. +46 70 633 90 51

Fler utmärkelser World Ski Awards 2015:

Sweden´s Best Ski Hotel: Copperhill Mountain Lodge, Åre

Sweden´s Best Ski Chalet: The Villa, Copperhill Private Lodge, Åre