Nu startar 150 dagar av skidåkning i Åre

Nu startar 150 dagar av skidåkning i Åre

Redan innan Kl.8:00 på fredagmorgonen stod många förväntansfulla skidåkare i kö för att ta sina första svängar i Åre. Senaste veckans snöfall och vinterkyla har skapat ett vackert vinterlandskap till kommande Åre Ski Opening 11-13 december. Åres klassiska kick-off helg får i år extra skidglädje med världscuptävlingar, damernas slalom och storslalom.

- Nu är vi igång och ser framemot 150 dagar med skidåkning, spännande event och mycket skidglädje. Redan nästa helg 11-13 december drar säsongen igång på riktigt med historiska världscuptävlingar och klassiska skid- och snowboardtest, säger Niclas Sjögren Berg destinationschef SkiStar Åre.

Med Åres öppning är nu SkiStars alla destinationer öppna för vintersäsongen. Under senaste veckan har det snöat rikligt, 46 cm nysnö senaste dygnet på SkiStars destinationer och det snöar just nu (fredag morgon 4 dec) på samtliga.

Snödjup SkiStars destinationer 4 december kl.10:35

Åre: 28 cm - Det snöar just nu

Sälen: 21 cm - Det snöar just nu

Vemdalen: 24 cm - Det snöar just nu