Deltagare från Grums, Härnösand, Brastad, Gällivare, Köping, Älta och flera andra orter.

Deltagare från norr till söder utmanades i Nils van der Poel Testet 2023: Här finns hela resultatlistan för test 1

Den 7-9 juli 2023 i Sälen, Lindvallen var det än en gång dags för Nils van der Poel Testet med Hans Olsson. Deltagarna utsattes under två dagar för Nils van der Poels specialutformade tester som inspirerats av Nils egen träning inför de Olympiska spelen 2022. Testerna var tuffa och påfrestande, såväl fysiskt som mentalt, och vilan mellan testerna var minimal.

- Ett imponerande startfält i årets Nils van der Poel Test med Hans Olsson. Nära 100 ansökte, 50 valdes ut och 45 kom till start i ett varmt Sälen i somras. Första testet som ni nu kan se på YouTube bjuder på en tuff toppstrid men mest imponerande är nog alla som utmanade sig själva både fysiskt och psykiskt, säger Fredrik Rydén Koncept- och Eventchef på SkiStar.

Vilka deltagare var starkast och vilka hade förmågan att samarbeta? Det - och mycket mer - går att följa i programserien tre söndagar under oktober på YouTube. Först ut under söndagen 15 oktober var avsnittet Test 1 ”En topp till” som genomfördes på mountainbike. Under fyra timmar i sommarhetta skulle deltagarna cykla uppför och nedför fjället. Den som klarade flest varv stod som vinnare. Nedan visas hela resultatlistan för test 1.

Test 2 som har premiär 22 oktober och är en lång löparhistoria uppför och nedför en väl utvald skidbacke i Lindvallen. Testet liknar Nils van der Poels löpning upp och nedför en stor byggnad i Västerås under hans träning inför OS.

Den 29 oktober visas test 3 och här kommer deltagarna få visa sin samarbetsförmåga. Deltagarna delas in två och två efter resultat i test 1 och 2. Utmaningen är att leta kontroller i Sälenfjällen.

Slutligen står en sammanfattande vinnare klar i årets upplaga av Nils van der Poel Testet med Hans Olsson 2023.

Programserien på YouTube har premiär söndagar klockan 08:00:

• 15 oktober - Test 1 ”En topp till….”
  • 22 oktober - Test 2 “Neverending story….”
  • 29 oktober - Test 3 ”Det taktiska äventyret" och slutlig vinnare

Resultatlistan herrar - Test 1:

1. Fredrik Berg, Grythyttan - 9 varv

2. Jari Palonen, Nacka Strand Stockholm - 8 varv

3. Robert Lindberg, Umeå - 8 varv

4. Mathias Carlsson, Östhammar - 8 varv

5. Michael Zantelid, Göteborg - 8 varv

Resultatlistan damer - Test 1:

1. Ida Djärf, Eksjö - 7 varv

2. Hanna Fritzell, Stockholm - 6 varv

3. Outi Krekola, Umeå - 6 varv

4. Elin Fredin, Falkenberg - 6 varv

5. Felicia Nolåker, Trollhättan - 6 varv

Se hela resultatlistan och exakta tider här

Bifogat som pdf finns deltagarlista samt ort.

För mer information:

Fredrik Rydén, Koncept- och Eventchef