Höstlovstips i fjällen och storstan

Höstlovstips i fjällen och storstan

Presstips 21 oktober 2022

Höstlovet är kanske det färggladaste lovet vi har med alla sina färgsprakande fjällbjörkar, svampar och bär. Med ett lite lugnare tempo än sommar- och vinterlov så bjuder höstlovet på allt från cykling och fjällvandring till äventyrsbad och klätterparker. Samtidigt kan du besöka eller stanna kvar i storstan och besöka äventyrsarenan Stockholm Hammarbybacken med SummerSki på konstgräs eller swisha ner för berget med en fartfylld Montain Coaster, som har öppet hela höstlovet.

VANDRA OCH CYKLA I ÅRE ELLER SÄLEN

Frisk och krispig höstluft, magiskt färgsprakande natur, porlande vattendrag och ett lugnare tempo med färre besökare – fördelarna med att vandra och cykla i fjällen på höstlovet är många. Lederna på samtliga av våra destinationer får ett helt nytt utseende i höstskrud och skogarna i fjällen bjuder på en tystnad du inte hittar någon annanstans.

Klätterparkerna i Åre och Sälen håller öppet och med 10-talet banor i olika svårighetsgrader och flertalet ziplines så är klätterparkerna riktiga höjdare för dig som söker utmaningar utöver det vanliga.

Upplev trailcykelområdet i Lindvallen, Sälen. Här cyklar du på maskingrävda leder genom skog och mark där inslag av hopp, dropp och doserade kurvor förekommer. Vill du förfina cykeltekniken hittar du både pumptracks och skills areas i området.

I Sälen är liften Experium Express öppen dagligen under v. 44 - perfekt om du vill vandra och spara lite höjdmetrar i benen. Upplevelsehuset Experium i Sälen erbjuder mängder med inomhusaktiviteter som äventyrsbad, bowling, restauranger. Dessutom med fina SkiStar Lodge Experium alldeles intill.

All info om höstlov i Sälen och Åre: https://www.skistar.com/sv/inspiration/reseperioder/hostlov-i-fjallen/

ETT AKTIVT OCH FARTFYLLT HÖSTLOV I STOCKHOLM

Nya Stockholm Hammarbybacken håller öppet varje dag under hela höstlovet kl 9-15. Prova på SummerSki, skidåkning på konstgräs eller varför inte Mountain Coaster eller Mountain Tube? Skidutrustning hyr du enklast genom att förboka i SkiStars app eller på skistar.com där du också köper dina biljetter och SkiPass. Dessutom kan du testa Klätterparken, förbokning krävs på https://www.skistar.com/sv/hammarbybacken/

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.