Massor med nysnö under den andra sportlovsveckan hos SkiStar: magisk fortsättning på vintersäsongen väntas

Under de senaste dagarna har snöfallet stundtals varit intensivt på SkiStars destinationer och många gäster har åkt alpint under den första sportlovsveckan. Bland annat har Trysil slagit rekord i antalet skidåkande gäster vecka 7. Dessutom har skidskolan i Sälen haft fler elever än någonsin. Med de goda snöförhållandena som nu råder i fjällen, ser de kommande sportlovsveckorna och fortsättningen av vintersäsongen ut att bli mycket bra med möjlighet till fantastisk skidåkning.

- Äntligen har vi fått mer natursnö till våra anläggningar, vilket är efterlängtat av alla gäster. Det bäddar för en lång och snösäker vintersäsong på våra destinationer. Det är samtidigt väldigt kul att intresset för skidåkning i den skandinaviska fjällvärlden håller i sig, inte minst att så många också vill lära sig åka skidor eller bättra på sina kunskaper i pisten. Det rekordstora intresset i skidskolan i Sälen är ju ett bevis på det, säger Niclas Sjögren Berg, operationell direktör på SkiStar.

Snödjupet är nu följande på SkiStars destinationer (senaste dagarnas snöfall inom parentes): 104 cm i Hundfjället, Sälen (17 cm), 66 cm i Åre by (32 cm), Vemdalsskalet 65 cm (15 cm), 134 cm i Skihytta, Trysil (15 cm) och 130 cm i Hemsedal (31 cm).

Många av SkiStars gäster har också enligt de senaste undersökningarna varit mycket nöjda med sin vistelse, där 8 av 10 uppgett att de haft en minnesvärd fjällupplevelse. Kapaciteten i skidområdena har också varit god, delvis på grund av att de allra flesta nedfarter och liftar är öppna på SkiStars destinationer, tack vare tidig snöproduktion i december i kombination med natursnö. Ett annat exempel är investeringen i den nya expressliften Stjärnliften i Åre, som tillsammans med VM6:an gjort att köerna minskat vid Stjärntorget. Stockholm Hammarbybacken har varit öppet sedan 26 december och håller öppet dagligen under sportlovet vecka 9.

Som tidigare kommunicerats är också beläggningen hög under sportlovsveckorna med nästintill fullbokat på samtliga destinationer.

- Har du ännu inte bokat din vistelse i fjällen till påsk eller under någon annan vecka i vinter är det vara hög tid att göra det nu, inget slår en magisk vårvinterdag i skidbacken. Ju tidigare du bokar, desto större möjlighet att ta del av till prisvärda paket och erbjudanden. Vi har dessutom massor med roliga event och arrangemang hos oss att se fram emot, avslutar Niclas.

För senaste nytt om öppettider, snödjup, öppna nedfarter och liftar: https://www.skistar.com/sv/vinter/vader-backar/eller ladda ner SkiStar-appen och ställ in push-notiser för senast nytt.

Alla vinterns evenemang: https://www.skistar.com/sv/inspiration/event/

Boka din vistelse på: https://www.skistar.com/sv/

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.