Stort intresse hos SkiStar till sportloven: nästintill fullbokat på samtliga destinationer

Jul- och nyårsperioden hos SkiStar blev en succé med högt besökstryck. Med lite mer än en vecka kvar till årets sportlovsveckor, är efterfrågan på skidsemester i den skandinaviska fjällvärlden återigen mycket stort. Därefter stundar magiska mars i fjällen med påsklov och vårvintern, där många vill säkra sitt boende redan nu.

- Det är mycket glädjande att intresset att besöka oss är så stort även under sportloven efter succéveckorna vi hade under jul och nyår. För samtliga destinationer ligger vi idag på en beläggningsgrad på 93 procent under vecka 7-10*, vilket vi är väldigt nöjda med, eftersom det aldrig blir helt fullbokat och att du oftast kan hitta restplatser. Det visar verkligen att en aktiv fjällsemester med fokus på skidåkning fortsatt prioriteras högt av väldigt många, säger Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef för SkiStar AB.

Dags att säkra påsken och vårvintern i fjällen
    Tack vare en inledningsvis kall vintersäsong kunde slitstark kanonsnö produceras och under den senaste månaden har en hel del natursnö fallit. Det gör att förhållandena är mycket fina på SkiStars destinationer, vilket bådar gott för en lång säsong, laddad med massor av aktiviteter och skidåkning i världsklass för alla nivåer. Från och med mitten av februari har dessutom alla SkiStars anläggningar utökade öppettider.

- Påsken i fjällen i svårslaget när dagarna är längre och solen håller sig kvar i backen. Vi ser att bokningsmönstret att boka något senare än tidigare håller i sig, vilket gör att veckorna efter sportloven nu blir mer och mer eftertraktade, inte minst påskveckorna som bokas på snabbt. Vill du säkra ett attraktivt och prisvärt boende i en mysig stuga eller ski in ski out på något av våra aktivitetshotell eller lodger så är det hög tid att boka nu, avslutar Sjöstrand.

Valles populära vårvintervecka fortsätter även i år vecka 13 med gratis gruppskidskola, skidhyra och SkiPass för barn till och med 6 år: https://www.skistar.com/sv/erbjudanden/valles-vinterveckor/(begränsat antal platser, boka senast 15 februari 2023.)

För senaste nytt om öppettider, snödjup, öppna nedfarter och liftar: https://www.skistar.com/sv/vinter/vader-backar/eller ladda ner SkiStar-appen och ställ in push-notiser för senast nytt

Alla vinterns aktiviteter: https://www.skistar.com/sv/inspiration/event/

Boka sista-minuten-resa: https://www.skistar.com/sv/resetyper/sista-minuten-skidresa/

*beläggningsgraden visar hur stor andel av det utbud av boende som SkiStar erbjuder via skistar.com som är bokat för perioden vecka 7-10. Gäller SkiStars samtliga destinationer (Sälen, Vemdalen, Åre, Trysil och Hemsedal).

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.