Nya Valle-appen inspirerar fler barn till äventyrslust och utelek

Nya Valle-appen inspirerar fler barn till äventyrslust och utelek

SkiStars snögubbe Valle är barnens bästa vän i fjällen och finns på alla SkiStars destinationer i Skandinavien. Valle är en representant för SkiStar och företagets värderingar, i allt ifrån vett och etikett i skidbacken, hur man tar hand och djur och natur till respekt för medmänniskor. För att få fler barn att tillsammans med sina föräldrar eller med kompisar upptäcka ännu mer rörelseglädje och äventyr utomhus lanseras nu en helt ny version av Valle-appen.

Valle-appen har sedan starten 2013 varit en inspirationskälla och kunskap för många barn och föräldrar för att upptäcka och lära sig mer om skidåkning, hälsa och leklust och allt som hör därtill. Hittills har den haft över 165 000 nedladdningar. Nu lanseras den nya sommardelen i Valles app, där det sprudlar av äventyrslust och kreativ glädje. Här kan du:

• gå upp i Valles trädkoja och se vad han pysslat.
  • Kanske du också vill gå ut i naturen och hitta materialet som behövs för att göra ett armband eller en figur?
  • Gå in i partyhararnas skafferi och se vad de lagat. De har bra recept för vuxen och barn att tillaga tillsammans, för att sen ta med sig ut på picknick.
  • I skogsdungen finns lektips, sådant som barn och vuxna kan göra tillsammans utomhus.
  • När ett pyssel eller lek är genomförd får du en Vallemedalj att spara i din skattkista.

Målet med appen är att göra tillvaron för fler barn mer digifysisk i en tid där allt fler blir stillasittande, dvs att man inspireras till att vara utomhus och röra på sig och upptäcka naturen och miljön där man är, då mobilen och appen blir ett hjälpmedel i det.

- Vi på SkiStar jobbar varje dag med målet att få barn att lära, röra på sig och må bra. Genom den nya sommardelen i Valles app vill vi inspirera både barn och vuxna att spendera tid tillsammans, utomhus, året runt. Kanske kan en picknick med partyhararnas trärätters-spett och ett utebingo vara ett start. Vi vill också uppmana alla att inte glömma att det också är viktigt att ta en lugn njutminut då och då, säger Fredrik Rydén, event- och konceptschef på SkiStar, som varit delaktig i att utveckla appen.

Valle-appen har tagits fram av SkiStar i samarbete med True Stories, EY Doberman och Gro Play. Den finns att ladda ner kostnadsfritt där appar finns tillgängliga.

Mer om Valle och nya appen: https://www.skistar.com/sv/vinter/valle/

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.