Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

Snö och skidfest med Sveriges artistelit lockar gäster till Åre - ökning med 22 %

RIX FM gör sitt årliga och mycket populära besök i Åre 22 – 25 mars och just nu ser det ut att bli rekordstort antal besökare. SkiStars bokning i Åre är upp 22 %* just nu och än bokas det för fullt. En skidfest med livesändningar, skidtävlingar, after ski och uppträdanden av Sveriges mest populära artister som Darin, Molly Sandén, Idolvinnaren Chris Kläfford och Joakim Lundell feat Arrhult.

- Med så här rekordfina skid- och snöförhållanden är det inte konstigt att vi redan nu ser en ökning och trycket på att boka fortsätter. Åre är för många ett välkänt skid- och nöjesmecka och vårt samarbete med RIX FM stärker det, säger Björn Broström, SkiStar Åre.

Programledarna Roger Nordin, Laila Bagge, Sebastian Widman, Lotta Möller, Niclas Wahlgren, Nina Börstad och Johannes Johansson kommer finnas på plats när RIX FM sänder live från Åre. De kommande veckorna kommer RIX FM tävla ut vinnarpaket som inkluderar boende, skidutrustning och SkiPass. Hela 180 vinnare koras i tävlingen. RIX FM har även med sig några utvalda svenska och internationella artister som står för underhållningen. Idolvinnaren Chris Kläfford, Darin, Margaret, Joakim Lundell feat Arrhult och Molly Sandén är klara.

- I 20 år har RIX FM i Fjällen varit ett kärt inslag hos våra lyssnare. För tredje året i rad tar vi med oss 180 st vinnare som kommer få en fantastisk upplevelse i Åre, säger Anders Sjöland, Marketing Director Radio - MTG Sverige.

För mer information:

Björn Broström, SkiStar Åre. 072-744 25 35

Anders Sjöland, MTG Sverige, 073-699 2042

*SkiStar AB:s bokningsstatistik, procentuell ökning i objektsnätter årets Rix FM vecka 12 jämfört med föregående års Rix FM vecka 13.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.