Sveriges Närings- och innovationsminister Mikael Damberg medverkade under prisceremonin tillsammans med SkiStars VD Mats Årjes. Foto: Nisse Schmidt

Stort intresse för skidfesten i Hammarbybacken och startskottet för förberedelserna inför alpina VM i Åre 2019

Gårdagens världscuptävling i Hammarbybacken var den tredje i raden och bjöd på svenska framgångar. Intresset var stort och över 7 500 upplevde en fantastisk kväll i Hammarbybacken. Tävlingarna inramades av ett spektakulärt evenemang och glädjefylld stämning - en världscuptävling utöver det vanliga. I samband med tävlingen presenterades SkiStar som officiell titelsponsor för alpina VM i Åre, världens nästa stora vintersportevenemang efter OS.

- De senaste tre årens tävlingar i Hammarbybacken har varit en stor succé sammantaget och ingen kunde väl drömma om att evenemanget kunde sprida så mycket skidglädje. Nu startar vi på allvar förberedelserna för Sveriges största idrottsevenemang 2019, alpina VM i Åre, säger Mats Årjes, VD SkiStar AB.

Under gårdagen blev det officiellt att SkiStar blir titelsponsor för alpina VM i Åre och med mindre än 370 dagar kvar öppnade biljettförsäljning för världsmästerskapet.

- Sponsorskapet passar oss perfekt och kommer bidra till ökad internationell kännedom om vårt varumärke, vår bokningsplattform skistar.com samt våra skidorter, vilka är Skandinaviens fem största samt österrikiska St. Johann in Tirol, säger Mathias Lindström Marknads- och försäljningsdirektör SkiStar.

Från och med fredagen den 2 februari kl. 15:00 kommer Hammarbybacken att ha öppet för allmänheten, då öppnas även världscupbacken Åre.