Världspremiär för sommarskidåkning i nya Stockholm Hammarbybacken: Välkommen på pressvisning 7 september med världscupstjärnan Kristoffer Jakobsen

Pressinbjudan

Äntligen är det dags för öppning av Sveriges första, moderna sommarskidåkning – SkiStar SummerSki i Stockholm Hammarbybacken. Med start den 7 september kan du åka ner för berget på delvis återvunnet konstgräs på en yta på närmare 9000 kvm, allt för att efterlikna känslan av att åka på snö i en nypistad nedfart.

Som en del av SummerSki öppnar en sommarvariant av SkiStar Snow Park med ett tiotal features såsom rails och boxar som designats av SkiStars nya ambassadör: Freeskiåkaren och OS-medaljören Jesper Tjäder. Dessutom finns ett nybörjarområde lättillgängligt med rullband.

Välkommen att delta på en pressvisning i samband med öppningen den 7 september. Premiäråket görs då av ingen mindre än den svenska alpina landslagsåkaren Kristoffer Jakobsen, som har stått på pallen i flera världscupstävlingar i slalom och även deltagit vid OS 2018. På plats är även SkiStars vd och koncernchef Stefan Sjöstrand samt Jonas Bauer, affärsutvecklingschef som drivit projektet i Stockholm Hammarbybacken.

När: 7 september kl 13.00-14.00. Vi bjuder lättare fika från kl 12.30. Premiäråket med Jakobsen sker direkt i anslutning till pressträffens start så kom i tid.

Var: SkiStar Stockholm, Hammarbybacken.

Möjlighet finns även att själv få testa SummerSki i samband med pressträffen. Ta med egen skidutrustning inkl. hjälm och oömma kläder, gärna långbyxor och långärmat. Vill du låna utrustning, meddela gärna förväg.

Anmälan: krävs för deltagande till petra.hallebrant@skistar.com, tfn 0729-637 332 senast den 5 september.

SkiStar SummerSki öppnar i Stockholm Hammarbybacken för allmänheten den 7 september kl 14.00.

Välkomna!

Mer information om Stockholm Hammarbybacken: