Söderströms lanserar ny hemsida

I Mars 2014 kunde Söderströms Skog & Trädgård presentera sin nya hemsida. Ett arbete som genomförts med hjälp av webbyrån Viström Webb och där tanken från början har varit att skapa en moden webbplats där kunderna snabbt hittar vad de behöver oavsett om det handlar om reservdelar, reparation eller inköp av nya Skog- och trädgårdsprodukter. Dessutom var målet att webplatsen skulle spegla företagets fokus på hög kvalité.

Kvalité och snabb service

Söderströms Skog & Trädgård ligger på Norrmalm i Skövde och drivs av Jerry Barath med fem anställda. Deras mål är att kvalité ska gå som en röd tråd genom hela verksamheten Detta både gällande produkter, service och reparation. Dessutom har de som uttalat mål att kunden alltid ska få så snabb service som möjligt.

Av den anledingen var även kvalité ledordet när den nya webplatsen skulle skapas av Viström Webb. Känslan för besökaren ska vara det budskap som företaget vill förmedla dvs att de har hög kvalité och stor profession inom sin bransch. Av den anledningen syns det tydligt vilka märken som Söderström i första hand arbetar med redan på landningssidan med logotyper från stora kvalitetsmärken som Husqvarna, Aspen, Honda och Klippo.

Den snabba servicen skulle även återspeglas vilket betyder att kunden snabbt ska kunna hitta de produkter som är av intresse. Detta trots att utbudet av produkter sträcker sig från barn ATV till motorsågar och snöslungor.

Med den nya webbplatsen hoppas Söderströms på att både underlätta för återkommande kunder samt attrahera nya kunder som är i behov av nya skog- och trädgårdsmaskiner eller hjälp med reparation av befintlig utrustning.

• PR, kommunikation