​Les 2 Alpes - Slopetrotter Skitours nya franska pärla

Snösäkert, solsäkert, varierad skidåking och en lyckoträff för nybörjare. Addera ett fantastiskt skidområde med offpistmöjligheter utan dess like och en by som lever året runt så får du en ort och skiddestination som bjuder på allt du önskar för en lyckad semester. Slopetrotter Skitours presenterar stolt för första säsongen skidresor till denna franska pärla där flyg till Grenoble gör det enkelt och smidigt att resa till fantastiska Les 2 Alpes.

Les 2 Alpes klassas som en av de äldsta skiddestinationerna i Frankrike och trots dess ålder är det ett skidområde som bjuder på modernitet i högklass. Tack vare ortens höga belägenhet, på 1.650 meters höjd över havet, är det en ort som klassas som en av de snösäkraste och som har åkbara bergstoppar upp till 3.568 meters höjd. Här finns dessutom de mest skidåkarvänliga glaciärerna där både nybörjare och mer avancerade skidåkare hittar utmaningar. Berget som omtalas som det upp-och-nervända har därmed även nybörjarpister uppe på de högre höjderna vilket gör att även nybörjare har möjlighet att njuta av storslagen utsikt. Sen förra året har även skidområdet en ny blå pist som vid sidan av den svarta pisten tar er säkert och tryggt ner till byns centrum.

Les 2 Alpes är en av Slopetrotter Skitours två nykomlingar inför den kommande vintersäsongen och företaget hoppas därmed att Les 2 Alpes kan vara med och öka gästantalet till de franska Alperna. Tack vare flygplatsen i Grenoble är det även en av de franska destinationerna som har en kort transfertid på drygt 2 h, för gäster som ankommer med flyg till Grenoble från Arlanda eller Kastrup.

För dem som vill till en fransk destination med mycket charm och samtidigt bo rymligt i lägenheter som i stilen påminner om de svenska stugorna i fjällen är Les 2 Alpes ett hett tips till vinterns skidsemester.

• skidsemester
  • alperna