CE-märkning: SLR lanserar - checklistor, underlag och information till beställare

SLR lanserar nu det tolkningsunderlag för det praktiska arbetet med CE-märkning och dörrautomatiker som varit efterfrågat under en tid.

Materialet innehåller en mer allmän information kring beställaransvaret när det kommer till dörrautomatiker, samt ett mer djupgående underlag och verktyg - framtaget för Auktoriserade låssmeder och SLR:s medlemsföretag, samt aktörer med relevanta och erforderliga förkunskaper för CE-märkning av maskiner för automatisk dörrstyrning.

***

Verktyg och stöd för de med god insikt i regelverken

Viktigt att ha i beaktande för var och en som har för avsikt att använda underlaget i praktiken är att man tar ett mycket stort ansvar för att alla delar i arbetet genomförs enligt rådande föreskrifter; SLR förespråkar därför att man sedan tidigare genomgått den av SLR tillhandahållna kursen i CE-märkning och dörrautomatiker samt fortlöpande uppdaterar sig i området.

Verktyget i sig är inte en handbok för att uppfylla rådande krav, utan endast ett verktyg och stöd för de med god insikt i regelverken.

De framtagna mallarna för det praktiska arbetet med CE-märkning av dörrautomatiker tillhandahålls och hämtas genom att logga in på SLR.se.

Beställaransvar dörrautomatiker

För att ta del av den nu lanserade allmänna informationen kring beställaransvaret för dörrautomatiker kan du klicka här.

***

De framtagna mallarna för det praktiska arbetet med CE-märkning av dörrautomatiker tillhandahålls och hämtas genom att logga in på www.SLR.se. Samtliga medlemsföretag och alla deras anställda har rätt till ett unikt medlemsinlogg på www.SLR.se.

Hur kan jag ta del av mallarna och ladda ner dom?

I den mån du vet att du redan har ett inlogg sedan tidigare kan du klicka dig vidare och hämta underlaget direkt från vår sajt: Klicka här för att komma till SLR:s medlemssidors inloggning.

Är du ett medlemsföretag i SLR och saknar inloggning till SLR.se, ber vi dig omgående fylla i den nedladdningsbara blanketten: Klicka här för att ansöka om inloggning till SLR:s medlemssidor/”Mina Sidor”.

***

Vi vill göra dig uppmärksammad på följande:

Har du frågor om underlaget i stort eller specifika frågor om innehållet i checklistorna/mallarna ber vi dig höra av dig till oss mailledes på kansli@slr.se.

Observera att vi inte kommer att besvara några frågor rörande materialet per telefon samt att support prioriteras till de som gått kursen. Detta då vi nu vill samla in frekvent återkommande frågor och skapa ett effektivare och mer pedagogiskt sätt att bemöta dessa för de som gått SLR:s kurser i ämnet, samt bättre utveckla dessa kurser. Inledningsvis kommer detta leda till längre svarstider och vi ber om tålamod i detta.

SLR planerar även en fortsättningskurs till kursen "CE-märkning och dörrautomatiker" som över 150 personer inom lås- och säkerhetsbranschen genomfört under förra året. När mer information finns om en fortsättningskurs kommer du kunna ta del av den informationen i vår kurskatalog.

Om du ännu inte gått kursen ”CE-märkning och dörrautomatiker” kommer det nya tillfällen under våren. Anmäl ditt intresse här.