Mark Zuckerberg föreläser under Studentmästerskapen i Entreprenörskap

Idag blev det bekräftat att Facebooks medgrundare Mark Zuckerberg kommer till Studentmästerskapen i Entreprenörskap. Då vi inte kan tacka nej till ett så stort namn som Mark Zuckerberg trots att dagen redan är fylld kommer Zuckerberg föreläsa under lunchen på SHIP. Zuckerberg som är på besök i Sverige mellan 25 april och 2 maj kommer prata om de motgångar man möts av som entreprenöriell student.

Mark Zuckerberg är en amerikansk IT-entreprenör. Han är medgrundare av communityn Facebook (4 februari 2004) och äger 28,0 procent av företaget.

Zuckerberg startade Facebook tillsammans med sina klasskamrater Dustin Moskovitz, Eduardo Saverin och Chris Hughes när han var student vid Harvard University, innan dess hade han några mindre framgångsrika projekt på Internet. 2006 avslutade han sina psykologistudier utan examen. Olika källor uppskattar företagets värde mellan 3 och 15 miljarder dollar. Microsoft listade Facebook i maj 2008 med ett värde på 15 miljarder dollar.

För mer information om evenemanget, besök www.smie.se

Bilden är tagen av Guillaume Paumier och används under Creative Commons.