Godare morgon med Smiling Faces!

Under vecka 14 och 15 är det dags för Smiling Faces populära kaffebar på Kungsbron igen!
På vägen till jobbet bjuds förbipasserande på ekologiskt och klimatkompenserat kaffe och bananer. Serveringen sker från den egna kaffebaren vid Smiling Faces entré på Kungsbron 19, och det bjuds på alltifrån rivig italiensk espresso till len caffé latte och klassiskt svenskt bondkaffe.

Kaffet och bananerna som serveras är både ekologiska och klimatkompenserade.
Smiling Faces klimatkompenserar nämligen för hela sin verksamhet, och serverar därmed en helt klimatkompenserad kopp kaffe. Det är inte bara kaffet eller energiförbrukningen som klimatkompenseras utan också hela kaffemaskinen, muggen, mjölken, sockret, transporten, övriga produkter och den bakomliggande verksamheten.
Sedan tidigare är Smiling Faces miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 respektive 14001, och ett aktivt miljöarbete genomsyrar tillsammans med en strävan mot ständiga förbättringar företagets vardag. För att ytterligare minska sin klimatpåverkan byttes alla bananer i verksamhetens fruktkorgar ut till ekologiska bananer i november förra året. Varje vecka levererar Smiling Faces närmare 7000 kg frukt i korgar till företag, av varav en betydande del är just bananer. Ett byte som fått mycket positiv respons av kunderna.

Smiling Faces vill med sitt miljö- och klimatarbete inspirera andra företag mot en grönare paus och förhoppningen är att det inte enbart är de förbipasserande som väcks av en kopp kaffe de kommande två veckorna, utan även klimatfrågan.
- Att klimatkompensera hela vårt erbjudande är ett utvecklande arbete. Vi lär oss hela tiden att bli bättre än vad vi var igår, och bytet till ekologiska bananer är ett framgångsrikt exempel. Att erbjuda ekologiska produkter är ett naturligt steg i vårt miljöarbete, och därför känns det extra roligt att bjuda förbipasserande på just detta, säger Patrik Tysell, VD på Smiling Faces.

Med miljön i fokus leder, utvecklar och samordnar Smiling Faces genom Paus Management® pausen hos sina kunder. Med en faktura, en kontaktperson och samordnade leveranser erbjuds energigivande produkter såsom kaffe och kaffemaskiner, fruktkorgar och vattenmaskiner.

Serveringen pågår 31 mars – 11 april (vardagar) mellan kl 7.30 - 9.00.
Smiling Faces önskar alla varmt välkomna!